Zalando blijft op koers voor eerste winst in 2014 | RetailDetail

Zalando blijft op koers voor eerste winst in 2014

Zalando blijft op koers voor eerste winst in 2014

Ook na het derde kwartaal ligt online modewinkel Zalando op koers om voor het eerst een kleine winst te maken in 2014. Dankzij opnieuw een flinke omzetstijging draaide de Duitse e-tailer voor de eerste keer break-even in het derde kwartaal.

Snelle groei, ook mobiel

In het derde kwartaal groeide de omzet bij Zalando met 24,2 procent naar 501 miljoen euro, vorig jaar was dat nog 404 miljoen euro. De grootste groei was te vinden in de regio 'Rest van Europa', wat zoveel betekent als de niet-Duitstalige landen, waar de omzet met 39,9 procent de hoogte in ging naar 198 miljoen euro.

 

De winst werd echter gemaakt in Duitssprekend Europa, waar de aangepaste EBIT-marge uitkwam op 3,9 procent. Over alle markten was de aangepaste EBIT-marge 0,8 procent. Het is de eerste keer dat de groep geen verlies boekt in het derde kwartaal van zijn boekjaar.

 

"De omzetgroei van Zalando blijft sneller dan van de hele online mode-industrie, die een moeilijke start kende van het herfst- en winterseizoen vanwege het warme weer", zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur van Zalando. "Als we terugkijken naar onze goede ontwikkeling in het derde kwartaal, dan we verwachten een lichte EBIT-winst voor het volledige jaar."

 

Belangrijk voor de groei van Zalando was de aanwas van mobiele klanten: in het derde kwartaal kwam liefst 43 procent van de klanten via een mobiel apparaat op de website terecht. Ook de app van het bedrijf werd ondertussen al meer dan 5 miljoen keer gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top