Zalando blijft (vertraagd) groeien | RetailDetail

Zalando blijft (vertraagd) groeien

Zalando blijft (vertraagd) groeien

De Duitse modewebshop Zalando heeft vandaag een omzetgroei van 70 procent in het tweede kwartaal bekendgemaakt: de omzet steeg van 257 naar 437 miljoen euro. Voor de eerste zes maanden samen kwam de totale groei uit op 72 procent.

Vertraagde groei

Zalando heeft in de eerste zes maanden van 2013 al een omzet gehaald van 809 miljoen euro. Voor heel 2012 had Zalando een omzet van 1,15 miljard euro, waar het bedrijf wel een verlies van 90 miljoen euro op leed. Volgens Zalando is er sprake van een hogere omzet op alle veertien markten waar de online retailer momenteel aanwezig is.

 

Toch was niet alle nieuws goed: zo begint de groei wel te vertragen, van +125% in de eerste zes maanden van 2012 naar +72% nu. Bovendien heeft Zalando voor dit jaar enkel nog maar omzetcijfers vrijgegeven, over winst of (waarschijnlijker) verlies werd dus met geen woord gerept.

 

Het bedrijf blijft wel investeren in de verbetering van de infrastructuur, zodat het zich ook op de lange termijn kan blijven ontwikkelen. Zo is recent de testfase gestart voor het derde distributiecentrum van Zalando, in Mönchengladbach. Daarnaast heeft het dit jaar ook nog twee kantoren geopend in Berlijn. De internationale expansie ligt momenteel wel even stil.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.