Zalando blijft (vertraagd) groeien

Zalando blijft (vertraagd) groeien

De Duitse modewebshop Zalando heeft vandaag een omzetgroei van 70 procent in het tweede kwartaal bekendgemaakt: de omzet steeg van 257 naar 437 miljoen euro. Voor de eerste zes maanden samen kwam de totale groei uit op 72 procent.

Vertraagde groei

Zalando heeft in de eerste zes maanden van 2013 al een omzet gehaald van 809 miljoen euro. Voor heel 2012 had Zalando een omzet van 1,15 miljard euro, waar het bedrijf wel een verlies van 90 miljoen euro op leed. Volgens Zalando is er sprake van een hogere omzet op alle veertien markten waar de online retailer momenteel aanwezig is.

 

Toch was niet alle nieuws goed: zo begint de groei wel te vertragen, van +125% in de eerste zes maanden van 2012 naar +72% nu. Bovendien heeft Zalando voor dit jaar enkel nog maar omzetcijfers vrijgegeven, over winst of (waarschijnlijker) verlies werd dus met geen woord gerept.

 

Het bedrijf blijft wel investeren in de verbetering van de infrastructuur, zodat het zich ook op de lange termijn kan blijven ontwikkelen. Zo is recent de testfase gestart voor het derde distributiecentrum van Zalando, in Mönchengladbach. Daarnaast heeft het dit jaar ook nog twee kantoren geopend in Berlijn. De internationale expansie ligt momenteel wel even stil.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top