Zalando gaat schoenen-app testen

Zalando gaat schoenen-app testen

Zalando gaat een app testen die het mogelijk maakt om snel schoenen te vinden op basis van een afbeelding. De app zoekt naar gelijkenissen met andere schoenen en zal voorstellen doen uit het assortiment van de Duitse schoenenreus.

Geïntegreerd in mobiele applicatie

"FindSimilar wordt geïntegreerd in onze mobiele applicatie", vertelt een woordvoerder aan Twinkle. "Door FindSimilar te selecteren in de app kan de consument een foto van de gewenste schoenen nemen en deze uploaden. De tool biedt vervolgens suggesties uit het Zalando-assortiment. Dit kunnen schoenen zijn die dezelfde vorm hebben, hetzelfde patroon bevatten, enzovoorts."

 

Zalando zal de app later dit jaar testen op de Duitse versie van de website en de app, en naargelang de feedback van de klant zal beslist worden om het ook uit te rollen naar andere landen.

 

De app FindSimilar For Shoes werd ontwikkeld door Cortexica en zal niet exclusief door Zalando in gebruik genomen worden, maar Zalando is wel één van de eerste retailers die de app in gebruik zal nemen. De ontwikkelaar heeft overigens ook al een applicatie ontwikkeld die op basis van afbeeldingen van kledingstukken en accessoires op zoek gaat naar toepasselijke producten, maar die heeft Zalando nog niet opgepikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top