Zalando gelanceerd op Duitse beurs

Zalando gelanceerd op Duitse beurs

De Duitse online retailer Zalando is gelanceerd op de beurs van Frankfurt. De prijs van het aandeel werd bij de beursgang vastgezet op 21,50 euro en sloot de dag af met een winst van een kleine drie procent.

Kleine winst

Het aandeel van Zalando schoot aanvankelijk als een komeet uit de startblokken, met een notering die bij 24,10 euro 12,1 procent hoger uitkwam dan de startprijs. Die winst verkruimelde echter naargelang de dag vorderde, waardoor het aandeel afsloot met een winst van een kleine drie procent.


Zalando bracht ongeveer 11 procent van al zijn aandelen naar de beurs en haalde zo een bedrag van 526 miljoen euro op. Dat bedrag kan nog oplopen naar 605 miljoen euro, als bepaalde opties worden gelicht. Met dat bedrag is Zalando goed voor de grootste beursgang van een technologiebedrijf op de beurs van Frankfurt sinds Deutsche Telekom in 2000.


Even grootste technologiebeursgang

Al zal Zalando niet lang kunnen genieten van die status. Volgende week lanceert Rocket Internet, de oprichter van Zalando, immers op de beurs en volgens analisten zou die IPO meer dan 1,5 miljard euro opbrengen.


Zalando werd in 2008 opgericht in Duitsland en groeide dankzij de hulp en investeringen van Rocket Internet al snel uit tot een grote speler in de online retail. Onlangs liet het bedrijf weten dat ze dit jaar voor de eerste keer winst zullen maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top