Zalando goed op weg naar jaaromzet van 3 miljard

Zalando goed op weg naar jaaromzet van 3 miljard

Zalando heeft in de eerste negen maanden van dit jaar al bijna net zoveel omzet behaald als in heel 2014. Als het zo doorgaat, krijgt de Duitse modewebwinkel de kaap van de 3 miljard euro jaaromzet in zicht.

2,1 miljard euro na 9 maanden

De razend populaire Duitse modewebwinkel Zalando zag zijn verkopen in de maanden juli tot en met september met 42,2% aandikken tot 713,1 miljoen euro. Daarmee was de groei sterker dan het gemiddelde van de twee voorgaande kwartalen. Op zijn thuismarkt (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) groeide de omzet 34,4%, daarbuiten bedroeg de stijging zelfs 52,1%.

 

Over de voorbije 9 maanden klokt de omzet daardoor af op net geen 2,1 miljard euro. Ter vergelijking: over heel 2014 boekte Zalando een omzet van iets meer dan 2,2 miljard euro. Rubin Ritter, co-CEO van Zalando, maakt zich sterk dat de jaaromzet de 3 miljard euro zal benaderen, aangezien het vierde kwartaal traditioneel een topper is.

 

Het bedrijfsresultaat (ebit) vóór eenmalige posten staat na drie kwartalen op 35,7 miljoen euro. Dat is ruim twee keer meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Al boekte de groep in het derde kwartaal wel een verlies van 23,5 miljoen euro, onder meer als gevolg van de gestegen marketing- en distributiekosten. Zo investeerde Zalando het voorbije kwartaal in een test rond 'same day delivery' op zijn thuismarkt (in een later stadium wil het zelfs leveringen binnen een half uur mogelijk maken), een Whatsapp-dienst en een ophaalservice voor retourzendingen in Londen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top