Zalando goed op weg naar jaaromzet van 3 miljard

Zalando goed op weg naar jaaromzet van 3 miljard

Zalando heeft in de eerste negen maanden van dit jaar al bijna net zoveel omzet behaald als in heel 2014. Als het zo doorgaat, krijgt de Duitse modewebwinkel de kaap van de 3 miljard euro jaaromzet in zicht.

2,1 miljard euro na 9 maanden

De razend populaire Duitse modewebwinkel Zalando zag zijn verkopen in de maanden juli tot en met september met 42,2% aandikken tot 713,1 miljoen euro. Daarmee was de groei sterker dan het gemiddelde van de twee voorgaande kwartalen. Op zijn thuismarkt (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) groeide de omzet 34,4%, daarbuiten bedroeg de stijging zelfs 52,1%.

 

Over de voorbije 9 maanden klokt de omzet daardoor af op net geen 2,1 miljard euro. Ter vergelijking: over heel 2014 boekte Zalando een omzet van iets meer dan 2,2 miljard euro. Rubin Ritter, co-CEO van Zalando, maakt zich sterk dat de jaaromzet de 3 miljard euro zal benaderen, aangezien het vierde kwartaal traditioneel een topper is.

 

Het bedrijfsresultaat (ebit) vóór eenmalige posten staat na drie kwartalen op 35,7 miljoen euro. Dat is ruim twee keer meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Al boekte de groep in het derde kwartaal wel een verlies van 23,5 miljoen euro, onder meer als gevolg van de gestegen marketing- en distributiekosten. Zo investeerde Zalando het voorbije kwartaal in een test rond 'same day delivery' op zijn thuismarkt (in een later stadium wil het zelfs leveringen binnen een half uur mogelijk maken), een Whatsapp-dienst en een ophaalservice voor retourzendingen in Londen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top