Zalando goed op weg naar jaaromzet van 3 miljard | RetailDetail

Zalando goed op weg naar jaaromzet van 3 miljard

Zalando goed op weg naar jaaromzet van 3 miljard

Zalando heeft in de eerste negen maanden van dit jaar al bijna net zoveel omzet behaald als in heel 2014. Als het zo doorgaat, krijgt de Duitse modewebwinkel de kaap van de 3 miljard euro jaaromzet in zicht.

2,1 miljard euro na 9 maanden

De razend populaire Duitse modewebwinkel Zalando zag zijn verkopen in de maanden juli tot en met september met 42,2% aandikken tot 713,1 miljoen euro. Daarmee was de groei sterker dan het gemiddelde van de twee voorgaande kwartalen. Op zijn thuismarkt (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) groeide de omzet 34,4%, daarbuiten bedroeg de stijging zelfs 52,1%.

 

Over de voorbije 9 maanden klokt de omzet daardoor af op net geen 2,1 miljard euro. Ter vergelijking: over heel 2014 boekte Zalando een omzet van iets meer dan 2,2 miljard euro. Rubin Ritter, co-CEO van Zalando, maakt zich sterk dat de jaaromzet de 3 miljard euro zal benaderen, aangezien het vierde kwartaal traditioneel een topper is.

 

Het bedrijfsresultaat (ebit) vóór eenmalige posten staat na drie kwartalen op 35,7 miljoen euro. Dat is ruim twee keer meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Al boekte de groep in het derde kwartaal wel een verlies van 23,5 miljoen euro, onder meer als gevolg van de gestegen marketing- en distributiekosten. Zo investeerde Zalando het voorbije kwartaal in een test rond 'same day delivery' op zijn thuismarkt (in een later stadium wil het zelfs leveringen binnen een half uur mogelijk maken), een Whatsapp-dienst en een ophaalservice voor retourzendingen in Londen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.