Zalando lanceert nieuwe 'feed'-website | RetailDetail

Zalando lanceert nieuwe 'feed'-website

Zalando lanceert nieuwe 'feed'-website

Online moderetailer Zalando gaat in aanloop naar zijn beursgang zijn website vernieuwen. Door gebruik te maken van alle data die het heeft verzameld, wil het bedrijf zijn bezoekers een meer gepersonaliseerde ervaring te geven.

Persoonlijke feed

Klanten die terecht komen op de nieuwe website zullen aan de hand van hun koop- en surfgedrag een gepersonaliseerde feed krijgen. Dat maakte Zalando bekend op een persconferentie in Berlijn, waar het ook de financiële cijfers van het eerste half jaar van 2014 voorlegde. Het bleef wel stil omtrent de beursgang die volgens bronnen ergens deze maand staat te gebeuren.

 

De nieuwe website maakt deel uit van het nieuwe imago waar Zalando momenteel hard aan het werken is. Zo is het al afgestapt van de schreeuwerige reclame en hebben ook de verpakkingen een nieuwe look gekregen (zie foto). "We beginnen nu aan een nieuwe fase van merkcommunicatie, van luid naar modebewust", zegt Robert Gentz van Zalando.

 

Zalando maakte onlangs bekend dat het voor de eerste keer winst had gemaakt in de eerste zes maanden van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.