Zalando lanceert nieuwe 'feed'-website

Zalando lanceert nieuwe 'feed'-website

Online moderetailer Zalando gaat in aanloop naar zijn beursgang zijn website vernieuwen. Door gebruik te maken van alle data die het heeft verzameld, wil het bedrijf zijn bezoekers een meer gepersonaliseerde ervaring te geven.

Persoonlijke feed

Klanten die terecht komen op de nieuwe website zullen aan de hand van hun koop- en surfgedrag een gepersonaliseerde feed krijgen. Dat maakte Zalando bekend op een persconferentie in Berlijn, waar het ook de financiële cijfers van het eerste half jaar van 2014 voorlegde. Het bleef wel stil omtrent de beursgang die volgens bronnen ergens deze maand staat te gebeuren.

 

De nieuwe website maakt deel uit van het nieuwe imago waar Zalando momenteel hard aan het werken is. Zo is het al afgestapt van de schreeuwerige reclame en hebben ook de verpakkingen een nieuwe look gekregen (zie foto). "We beginnen nu aan een nieuwe fase van merkcommunicatie, van luid naar modebewust", zegt Robert Gentz van Zalando.

 

Zalando maakte onlangs bekend dat het voor de eerste keer winst had gemaakt in de eerste zes maanden van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35 procent van de consumenten doet aan zogeheten ‘conversational commerce’: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top