Zalando lanceert nieuwe 'feed'-website

Zalando lanceert nieuwe 'feed'-website

Online moderetailer Zalando gaat in aanloop naar zijn beursgang zijn website vernieuwen. Door gebruik te maken van alle data die het heeft verzameld, wil het bedrijf zijn bezoekers een meer gepersonaliseerde ervaring te geven.

Persoonlijke feed

Klanten die terecht komen op de nieuwe website zullen aan de hand van hun koop- en surfgedrag een gepersonaliseerde feed krijgen. Dat maakte Zalando bekend op een persconferentie in Berlijn, waar het ook de financiële cijfers van het eerste half jaar van 2014 voorlegde. Het bleef wel stil omtrent de beursgang die volgens bronnen ergens deze maand staat te gebeuren.

 

De nieuwe website maakt deel uit van het nieuwe imago waar Zalando momenteel hard aan het werken is. Zo is het al afgestapt van de schreeuwerige reclame en hebben ook de verpakkingen een nieuwe look gekregen (zie foto). "We beginnen nu aan een nieuwe fase van merkcommunicatie, van luid naar modebewust", zegt Robert Gentz van Zalando.

 

Zalando maakte onlangs bekend dat het voor de eerste keer winst had gemaakt in de eerste zes maanden van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top