Zalando lanceert personal shopper-dienst

Zalando lanceert personal shopper-dienst

Het Duitse Zalando wil volgend jaar 'Curated shopping' lanceren, een dienst waarbij stylisten klanten zullen bijstaan bij hun aankopen en outfits zullen samenstellen op basis van hun voorkeuren.

Groot assortiment

Het idee van Zalando is niet nieuw: zo bestaat in Nederland al The Cloakroom en is in Duitsland Outfittery heel populair. Bij de service geven klanten hun kledingvoorkeuren door, waarna een stylist een box samenstelt met daarin enkele outfits. Klanten kunnen dan zelf beslissen welke kledingstukken ze houden, terwijl ze de rest gewoon kunnen terugsturen.

 

Veel van die diensten en websites zijn op mannen gericht, maar Zalando wil het ook aanbieden voor vrouwen. Curated Shopping zal eerst lanceren in Duitsland. "Als het daar goed gaat, zullen we de service stap voor stap uitbreiden naar andere landen," laat een woordvoerder weten aan Fashion United. "Ons grote voordeel is dat we toegang hebben tot een groot assortiment. En we staan ook niet onder druk om kleding te verkopen aan de consumenten."

 

Zalando is momenteel aan het werken aan nieuwe website voor de dienst, maar het weet wel al perfect hoe alles in zijn werk zal gaan achter de schermen. "Alles is bij Zalando online. Dus onze klanten zullen eerst een online stijltest invullen die hun persoonlijke smaak zal bepalen. Daarna zullen we, aan de hand van hun smaak, een stylist koppelen aan de consument." Naar verwachting zal de dienst volgende zomer lanceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top