Zalando lanceert personal shopper-dienst

Zalando lanceert personal shopper-dienst

Het Duitse Zalando wil volgend jaar 'Curated shopping' lanceren, een dienst waarbij stylisten klanten zullen bijstaan bij hun aankopen en outfits zullen samenstellen op basis van hun voorkeuren.

Groot assortiment

Het idee van Zalando is niet nieuw: zo bestaat in Nederland al The Cloakroom en is in Duitsland Outfittery heel populair. Bij de service geven klanten hun kledingvoorkeuren door, waarna een stylist een box samenstelt met daarin enkele outfits. Klanten kunnen dan zelf beslissen welke kledingstukken ze houden, terwijl ze de rest gewoon kunnen terugsturen.

 

Veel van die diensten en websites zijn op mannen gericht, maar Zalando wil het ook aanbieden voor vrouwen. Curated Shopping zal eerst lanceren in Duitsland. "Als het daar goed gaat, zullen we de service stap voor stap uitbreiden naar andere landen," laat een woordvoerder weten aan Fashion United. "Ons grote voordeel is dat we toegang hebben tot een groot assortiment. En we staan ook niet onder druk om kleding te verkopen aan de consumenten."

 

Zalando is momenteel aan het werken aan nieuwe website voor de dienst, maar het weet wel al perfect hoe alles in zijn werk zal gaan achter de schermen. "Alles is bij Zalando online. Dus onze klanten zullen eerst een online stijltest invullen die hun persoonlijke smaak zal bepalen. Daarna zullen we, aan de hand van hun smaak, een stylist koppelen aan de consument." Naar verwachting zal de dienst volgende zomer lanceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top