Zalando lanceert personal shopper-dienst | RetailDetail

Zalando lanceert personal shopper-dienst

Zalando lanceert personal shopper-dienst

Het Duitse Zalando wil volgend jaar 'Curated shopping' lanceren, een dienst waarbij stylisten klanten zullen bijstaan bij hun aankopen en outfits zullen samenstellen op basis van hun voorkeuren.

Groot assortiment

Het idee van Zalando is niet nieuw: zo bestaat in Nederland al The Cloakroom en is in Duitsland Outfittery heel populair. Bij de service geven klanten hun kledingvoorkeuren door, waarna een stylist een box samenstelt met daarin enkele outfits. Klanten kunnen dan zelf beslissen welke kledingstukken ze houden, terwijl ze de rest gewoon kunnen terugsturen.

 

Veel van die diensten en websites zijn op mannen gericht, maar Zalando wil het ook aanbieden voor vrouwen. Curated Shopping zal eerst lanceren in Duitsland. "Als het daar goed gaat, zullen we de service stap voor stap uitbreiden naar andere landen," laat een woordvoerder weten aan Fashion United. "Ons grote voordeel is dat we toegang hebben tot een groot assortiment. En we staan ook niet onder druk om kleding te verkopen aan de consumenten."

 

Zalando is momenteel aan het werken aan nieuwe website voor de dienst, maar het weet wel al perfect hoe alles in zijn werk zal gaan achter de schermen. "Alles is bij Zalando online. Dus onze klanten zullen eerst een online stijltest invullen die hun persoonlijke smaak zal bepalen. Daarna zullen we, aan de hand van hun smaak, een stylist koppelen aan de consument." Naar verwachting zal de dienst volgende zomer lanceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.