Zalando mikt op minstens 500 miljoen euro bij beursgang | RetailDetail

Zalando mikt op minstens 500 miljoen euro bij beursgang

Zalando mikt op minstens 500 miljoen euro bij beursgang

Het Duitse Zalando wil bij zijn beursgang op 1 oktober van dit jaar minstens 500 miljoen euro ophalen. Het gaat daarvoor 11,3 procent van de aandelen van het bedrijf op de markt brengen.

Groei op lange termijn

Zalando wil zijn aandelen verkopen voor een prijs tussen 18 euro en 22,50 euro, wat in totaal 507 tot 633 miljoen euro moet opleveren. De aandelen zullen vanaf vandaag aangeboden worden en Zalando zal op 1 oktober verschijnen op de beurs in Frankfurt.

 

In aanloop naar de beursgang heeft het Duitse bedrijf al een investering ontvangen van 127 miljoen euro, wat de totale waardering voor de webshop op 5,6 miljard euro brengt. Eerder gingen analisten nog uit van een bedrag van 7,5 miljard euro. Zalando wil het opgehaalde geld gebruiken om de groei op lange termijn te verzekeren.

 

Zalando liet in de eerste zes maanden van dit jaar voor het eerst winst optekenen: het bedrijfsresultaat kwam uit op 12 miljoen euro bij een omzet van 1,05 miljard euro. Het bedrijf veranderde de voorbije maanden ook zijn imago, door de reclamecampagnes subtieler te maken en ook de verpakkingen werden aangepast. Zalando wil zo een meer volwassen beeld creëren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.