Zalando mikt op minstens 500 miljoen euro bij beursgang

Zalando mikt op minstens 500 miljoen euro bij beursgang

Het Duitse Zalando wil bij zijn beursgang op 1 oktober van dit jaar minstens 500 miljoen euro ophalen. Het gaat daarvoor 11,3 procent van de aandelen van het bedrijf op de markt brengen.

Groei op lange termijn

Zalando wil zijn aandelen verkopen voor een prijs tussen 18 euro en 22,50 euro, wat in totaal 507 tot 633 miljoen euro moet opleveren. De aandelen zullen vanaf vandaag aangeboden worden en Zalando zal op 1 oktober verschijnen op de beurs in Frankfurt.

 

In aanloop naar de beursgang heeft het Duitse bedrijf al een investering ontvangen van 127 miljoen euro, wat de totale waardering voor de webshop op 5,6 miljard euro brengt. Eerder gingen analisten nog uit van een bedrag van 7,5 miljard euro. Zalando wil het opgehaalde geld gebruiken om de groei op lange termijn te verzekeren.

 

Zalando liet in de eerste zes maanden van dit jaar voor het eerst winst optekenen: het bedrijfsresultaat kwam uit op 12 miljoen euro bij een omzet van 1,05 miljard euro. Het bedrijf veranderde de voorbije maanden ook zijn imago, door de reclamecampagnes subtieler te maken en ook de verpakkingen werden aangepast. Zalando wil zo een meer volwassen beeld creëren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top