Zalando opent Lounge met kortingen tot 70%

Zalando opent Lounge met kortingen tot 70%

Online schoenenverkoper Zalando gaat nu ook voor zijn Belgische klanten een virtueel outletcenter opzetten waar die kleding, schoenen en lederwaren kunnen kopen met een korting tot zeventig procent. Eerder deed de keten dat al in onder meer thuisland Duitsland, Frankrijk en Nederland.

Enkel kortingen voor leden

Om voor de koopjes in aanmerking te komen, moeten klanten wel lid worden van de Zalando Lounge, een online 'community' waarvan het lidmaatschap wel "gratis en geheel vrijblijvend" is. De uitbreiding komt er amper zes maanden na de opening van de gewone Belgische webshop van de keten.

 

De kortingacties gelden wel maar een beperkt aantal dagen (meestal drie of vijf). Ook kan de aanbieder het aantal stuks waarop de actie slaat beperken. Deelnemende merken zijn onder meer DKNY, Guess, Victoria's Secret, Bronx en Converse.

 

Vier jaar geleden is het bedrijf gestart als een webwinkel voor schoenen, maar het aanbod uitgebreid met kleding, accessoires en interieurartikelen. Momenteel is het met een omzet van 510 miljoen euro Europa's grootste online winkel voor mode en schoenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top