Zalando opent modegalerij en innovatielab in Berlijn | RetailDetail

Zalando opent modegalerij en innovatielab in Berlijn

Zalando opent modegalerij en innovatielab in Berlijn

De Duitse online retailer Zalando opent deze week in de Brunnenstrasse in Berlijn een tijdelijk modehuis. Dat wordt geen simpele pop-upwinkel, maar wel een exclusieve winkel waar de duurdere merken staan uitgestald.

Onderscheiden van concurrenten

Toegang tot de tijdelijke winkel is enkel mogelijk als je op de gastenlijst staat. Binnen staan duurdere kledingstukken uitgestald als kunstwerken. Zalando wil zo aantonen dat het er ook kan zijn voor klanten die de laatste trends in de modewereld volgen.

 

De webshop wil zich op deze manier onderscheiden van andere online modewinkels met een groot aanbod. Klanten die de laatste trends volgen, geven namelijk vaker en gemiddeld meer geld uit aan kleding.

 

Om zich meer als een echt modehuis te profileren kocht Zalando onlangs ook nog de Berlijnse modebeurs Bread & Butter, die het in de toekomst graag wil openstellen voor een groter publiek.

 

Laatste trends opvolgen

Niet enkel offline is er meer aandacht voor de klant die dat tikkeltje meer wil: ook werd de website aangepast, om onder andere meer aandacht te geven aan modebloggers. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om volledige outfits van die bloggers in één keer aan te kopen of toch tenminste kledingstukken die er het meeste op lijken.

 

Tot slot worden ook de inkopers meer bijgestaan in het volgen van de laatste trends: Zalando wil zelf proberen te voorspellen wat er over een jaar hip zal zijn en dus goed zal verkopen. Ook per land worden lokale trends in de gaten gehouden. Om die trends te kunnen volgen, verschijnen nieuwe collecties tegenwoordig elke drie maanden online. Sommige merken wisselen hun collecties zelfs elke maand.

 

Meer apps

In de toekomst wil Zalando ook op andere manieren innoveren en daarom opent binnenkort in Duitsland een Innovation Lab. Daar zullen verschillende ideeën worden uitgewerkt tot onder andere apps. Steeds meer gebruikers van Zalando komen via mobiele apparaten en daar wil het Duitse bedrijf gebruik van maken.

 

Zo wordt wordt momenteel al een app getest waarin klanten hun kledingsmaak doorgeven. Een team stylisten stelt op basis van die gegevens dan een pakket kleding samen. Het is geen nieuw concept, maar Zalando wil het wel in een aparte app steken.

 

Klik hier voor een fotoreportage over het Zalando Fashion House in Berlijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top