Zalando opent pop-upwinkel in Brussel | RetailDetail

Zalando opent pop-upwinkel in Brussel

Zalando opent pop-upwinkel in Brussel
De Duitse modewebshop Zalando opent volgende week zijn eerste Belgische pop-upwinkel. De pimeur voor de wel erg tijdelijke winkel - de winkel blijft slechts één wekeend open - is voor de Léon Lapagestraat in Brussel, vlakbij de hippe Dansaertstraat.

"Verbinding tussen online en offline maken"

De tijdelijke winkel opent op 22 en 23 november, volgens Zalando net op tijd om consumenten voor de feestdagen kennis te laten maken met hun najaarscollectie. Net als o.a. Coolblue in hun fysieke winkels, wil Zalando een kader scheppen waarin service en het tastbaar maken van de producten mogelijk worden. Daarnaast wil de e-tailer hen er ook van overtuigen dat online shoppen ook erg gemakkelijk is.

 

"Door middel van een pop-upwinkel kunnen we de consument op de hoogte stellen van ons uitgebreide aanbod en onze unieke service. Ook zouden we direct vragen kunnen beantwoorden die de consument wellicht heeft over Zalando. Verder bereiken we hiermee mogelijk een doelgroep die nog niet bekend is met ons online shopping concept. We willen op deze manier dichter bij de Belgische consument komen. Het informeren en inspireren staat centraal", zegt country manager Marijn van Roij.

 

Zalando bestaat sinds 2008, maar is nog maar een jaar actief in België. De webshop is bij consumenten vooral gekend door zijn 'schreeuwerige' reclames, maar bij kenners eerder om zijn explosieve groei. Vorig jaar groeide de omzet van de Duitsers liefst 125% aan tot 1,15 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.