Zalando opent pop-upwinkel in Brussel

Zalando opent pop-upwinkel in Brussel
De Duitse modewebshop Zalando opent volgende week zijn eerste Belgische pop-upwinkel. De pimeur voor de wel erg tijdelijke winkel - de winkel blijft slechts één wekeend open - is voor de Léon Lapagestraat in Brussel, vlakbij de hippe Dansaertstraat.

"Verbinding tussen online en offline maken"

De tijdelijke winkel opent op 22 en 23 november, volgens Zalando net op tijd om consumenten voor de feestdagen kennis te laten maken met hun najaarscollectie. Net als o.a. Coolblue in hun fysieke winkels, wil Zalando een kader scheppen waarin service en het tastbaar maken van de producten mogelijk worden. Daarnaast wil de e-tailer hen er ook van overtuigen dat online shoppen ook erg gemakkelijk is.

 

"Door middel van een pop-upwinkel kunnen we de consument op de hoogte stellen van ons uitgebreide aanbod en onze unieke service. Ook zouden we direct vragen kunnen beantwoorden die de consument wellicht heeft over Zalando. Verder bereiken we hiermee mogelijk een doelgroep die nog niet bekend is met ons online shopping concept. We willen op deze manier dichter bij de Belgische consument komen. Het informeren en inspireren staat centraal", zegt country manager Marijn van Roij.

 

Zalando bestaat sinds 2008, maar is nog maar een jaar actief in België. De webshop is bij consumenten vooral gekend door zijn 'schreeuwerige' reclames, maar bij kenners eerder om zijn explosieve groei. Vorig jaar groeide de omzet van de Duitsers liefst 125% aan tot 1,15 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top