Zalando opent tweede permanente fysieke vestiging in Frankfurt

Zalando opent tweede permanente fysieke vestiging in Frankfurt

Zalando gaat een outlet openen in de Duitse stad Frankfurt, meteen de tweede fysieke vestiging van de online moderetailer (na Berlijn). Tegen deze zomer moet de winkel van ruim 1000 m² zijn deuren openen.

Open voor iedereen

Het grote verschil met de winkel in Berlijn is dat deze in Frankfurt open zal zijn voor iedereen en niet enkel voor klanten van Zalando, weet de Frankfurter Algemeine Zeitung. In de winkel zullen artikels die het online niet zo goed doen, aangeboden worden tegen een sterk verlaagde prijs.

 

Ook zullen er kleding en schoenen met een klein defect verkocht worden aan een lagere prijs. Veel van de producten die verkocht worden, zijn eerder teruggestuurd door klanten. Eerder maakte Zalando bekend dat de helft van de online gekochte goederen geretourneerd worden.

 

Zalando opende eerder ook al enkele tijdelijke winkels, onder andere in Milaan en Amsterdam. In de winkel in Amsterdam was het vooral de bedoeling om de huidige collectie offline te tonen aan het shoppende publiek, om zo interesse op te wekken voor verkoop via de website. De nieuwe vestiging gaat dus een totaal ander concept hanteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top