Zalando opent tweede permanente fysieke vestiging in Frankfurt | RetailDetail

Zalando opent tweede permanente fysieke vestiging in Frankfurt

Zalando opent tweede permanente fysieke vestiging in Frankfurt

Zalando gaat een outlet openen in de Duitse stad Frankfurt, meteen de tweede fysieke vestiging van de online moderetailer (na Berlijn). Tegen deze zomer moet de winkel van ruim 1000 m² zijn deuren openen.

Open voor iedereen

Het grote verschil met de winkel in Berlijn is dat deze in Frankfurt open zal zijn voor iedereen en niet enkel voor klanten van Zalando, weet de Frankfurter Algemeine Zeitung. In de winkel zullen artikels die het online niet zo goed doen, aangeboden worden tegen een sterk verlaagde prijs.

 

Ook zullen er kleding en schoenen met een klein defect verkocht worden aan een lagere prijs. Veel van de producten die verkocht worden, zijn eerder teruggestuurd door klanten. Eerder maakte Zalando bekend dat de helft van de online gekochte goederen geretourneerd worden.

 

Zalando opende eerder ook al enkele tijdelijke winkels, onder andere in Milaan en Amsterdam. In de winkel in Amsterdam was het vooral de bedoeling om de huidige collectie offline te tonen aan het shoppende publiek, om zo interesse op te wekken voor verkoop via de website. De nieuwe vestiging gaat dus een totaal ander concept hanteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.