Zalando sluit eerste kwartaal af met 30% meer omzet

Zalando sluit eerste kwartaal af met 30% meer omzet

Zalando is 2015 prima gestart: de Duitse online moderetailer zag zijn omzet met bijna 30% stijgen dankzij een groeiend aantal klanten, die bovendien meer spendeerden en vaker terug keerden.

393 miljoen klanten

Zalando mocht tijdens het voorbije kwartaal bijna 393 miljoen klanten verwelkomen, een stijging met 18% of bijna een vijfde. Die klanten kwamen bovendien vaker terug en spendeerden ook meer, want zowel het aantal orders als het gemiddelde bedrag per aankoop ging omhoog. Zo behaalde Zalando een kwartaalomzet van 643,6 miljoen euro, liefst 28,5% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

 

Dankzij die knappe omzetgroei is Zalando er meteen ook in geslaagd om zijn verlies van 28,9 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2014 om te zetten in een nettowinst van 24,3 miljoen euro. Meteen tekent het bedrijf daarmee zijn allereerste winstgevende 'eerste' kwartaal op.

 

Voor het hele jaar verwacht het management in Berlijn een omzetgroei die tegen de 25% zal aanschuren. "We zijn het jaar op volle kracht begonnen, met recordresultaten in het eerste kwartaal", zegt bestuurder Rubin Ritter. "De komende maanden blijven we investeren in het verbeteren van de klantenbeleving en het bestendigen van onze internationale groei. De opening van ons nieuwe technologiecentrum in Dublin in april laatstleden was pas een eerste stap."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top