Zalando sluit eerste kwartaal af met 30% meer omzet

Zalando sluit eerste kwartaal af met 30% meer omzet

Zalando is 2015 prima gestart: de Duitse online moderetailer zag zijn omzet met bijna 30% stijgen dankzij een groeiend aantal klanten, die bovendien meer spendeerden en vaker terug keerden.

393 miljoen klanten

Zalando mocht tijdens het voorbije kwartaal bijna 393 miljoen klanten verwelkomen, een stijging met 18% of bijna een vijfde. Die klanten kwamen bovendien vaker terug en spendeerden ook meer, want zowel het aantal orders als het gemiddelde bedrag per aankoop ging omhoog. Zo behaalde Zalando een kwartaalomzet van 643,6 miljoen euro, liefst 28,5% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

 

Dankzij die knappe omzetgroei is Zalando er meteen ook in geslaagd om zijn verlies van 28,9 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2014 om te zetten in een nettowinst van 24,3 miljoen euro. Meteen tekent het bedrijf daarmee zijn allereerste winstgevende 'eerste' kwartaal op.

 

Voor het hele jaar verwacht het management in Berlijn een omzetgroei die tegen de 25% zal aanschuren. "We zijn het jaar op volle kracht begonnen, met recordresultaten in het eerste kwartaal", zegt bestuurder Rubin Ritter. "De komende maanden blijven we investeren in het verbeteren van de klantenbeleving en het bestendigen van onze internationale groei. De opening van ons nieuwe technologiecentrum in Dublin in april laatstleden was pas een eerste stap."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top