Zalando is volgens BeCommerce nu al beste Belgische webwinkel | RetailDetail

Zalando is volgens BeCommerce nu al beste Belgische webwinkel

Zalando is volgens BeCommerce nu al beste Belgische webwinkel

Zalando is amper een jaar actief op de Belgische markt, maar won gisteren toch al de BeCommerce Overall Award 2013. De e-tailer liet daarmee twintig andere kanshebbers achter zich en gaat door naar de Europese E-Commerce Awards in Barcelona, waar het van 2 tot 4 juni BeCommerce zal vertegenwoordigen.

Blitzparcours voor Zalando

Het was Zalando die de Belgen voor het eerst massaal aan het online shoppen kreeg, meende de jury van de BeCommerce Awards. De e-tailer, die zo’n 1.500 merken in zijn online aanbod heeft, zag het levenslicht in Duitsland in 2008 en groeide sindsdien aan een ongezien tempo uit tot de grootste online retailer in Europa voor schoenen en kleding. Vandaag is het bedrijf in dertien Europese landen vertegenwoordigd.

 

BeCommerce prees ook Zalando’s actieve gebruik van sociale media als Facebook en Twitter om dicht bij de consument te staan. Daarenboven tracht Zalando zich in de sector te onderscheiden met een uitgebreid dienstenpakket, zoals gratis verzending en dertig dagen gratis retourrecht op alle producten.

 

Stijgend aantal deelnemers

Dit jaar deden 195 webwinkels mee aan de wedstrijd, ten opzichte van 120 vorig jaar. Bij de vakjury vielen NMBS (de Mobile Award), Newpharma, Famousbox (als beste starter) en Yves Rocher (meest milieuvriendelijke e-shop) in de prijzen.

 

Winnaars van de publieksprijzen waren onder meer Vente-exclusive.com in de categorie mode, Bol.com voor multimedia en Lensonline.be in de sectie ‘schoonheid & gezondheid’. Dit jaar werd ook voor het eerst een prijs uitgereikt aan de beste beginnende webshop, en die ging naar Mookum.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.