Zalando is volgens BeCommerce nu al beste Belgische webwinkel

Zalando is volgens BeCommerce nu al beste Belgische webwinkel

Zalando is amper een jaar actief op de Belgische markt, maar won gisteren toch al de BeCommerce Overall Award 2013. De e-tailer liet daarmee twintig andere kanshebbers achter zich en gaat door naar de Europese E-Commerce Awards in Barcelona, waar het van 2 tot 4 juni BeCommerce zal vertegenwoordigen.

Blitzparcours voor Zalando

Het was Zalando die de Belgen voor het eerst massaal aan het online shoppen kreeg, meende de jury van de BeCommerce Awards. De e-tailer, die zo’n 1.500 merken in zijn online aanbod heeft, zag het levenslicht in Duitsland in 2008 en groeide sindsdien aan een ongezien tempo uit tot de grootste online retailer in Europa voor schoenen en kleding. Vandaag is het bedrijf in dertien Europese landen vertegenwoordigd.

 

BeCommerce prees ook Zalando’s actieve gebruik van sociale media als Facebook en Twitter om dicht bij de consument te staan. Daarenboven tracht Zalando zich in de sector te onderscheiden met een uitgebreid dienstenpakket, zoals gratis verzending en dertig dagen gratis retourrecht op alle producten.

 

Stijgend aantal deelnemers

Dit jaar deden 195 webwinkels mee aan de wedstrijd, ten opzichte van 120 vorig jaar. Bij de vakjury vielen NMBS (de Mobile Award), Newpharma, Famousbox (als beste starter) en Yves Rocher (meest milieuvriendelijke e-shop) in de prijzen.

 

Winnaars van de publieksprijzen waren onder meer Vente-exclusive.com in de categorie mode, Bol.com voor multimedia en Lensonline.be in de sectie ‘schoonheid & gezondheid’. Dit jaar werd ook voor het eerst een prijs uitgereikt aan de beste beginnende webshop, en die ging naar Mookum.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top