Zalando is volgens BeCommerce nu al beste Belgische webwinkel

Zalando is volgens BeCommerce nu al beste Belgische webwinkel

Zalando is amper een jaar actief op de Belgische markt, maar won gisteren toch al de BeCommerce Overall Award 2013. De e-tailer liet daarmee twintig andere kanshebbers achter zich en gaat door naar de Europese E-Commerce Awards in Barcelona, waar het van 2 tot 4 juni BeCommerce zal vertegenwoordigen.

Blitzparcours voor Zalando

Het was Zalando die de Belgen voor het eerst massaal aan het online shoppen kreeg, meende de jury van de BeCommerce Awards. De e-tailer, die zo’n 1.500 merken in zijn online aanbod heeft, zag het levenslicht in Duitsland in 2008 en groeide sindsdien aan een ongezien tempo uit tot de grootste online retailer in Europa voor schoenen en kleding. Vandaag is het bedrijf in dertien Europese landen vertegenwoordigd.

 

BeCommerce prees ook Zalando’s actieve gebruik van sociale media als Facebook en Twitter om dicht bij de consument te staan. Daarenboven tracht Zalando zich in de sector te onderscheiden met een uitgebreid dienstenpakket, zoals gratis verzending en dertig dagen gratis retourrecht op alle producten.

 

Stijgend aantal deelnemers

Dit jaar deden 195 webwinkels mee aan de wedstrijd, ten opzichte van 120 vorig jaar. Bij de vakjury vielen NMBS (de Mobile Award), Newpharma, Famousbox (als beste starter) en Yves Rocher (meest milieuvriendelijke e-shop) in de prijzen.

 

Winnaars van de publieksprijzen waren onder meer Vente-exclusive.com in de categorie mode, Bol.com voor multimedia en Lensonline.be in de sectie ‘schoonheid & gezondheid’. Dit jaar werd ook voor het eerst een prijs uitgereikt aan de beste beginnende webshop, en die ging naar Mookum.com.

Tags: