Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

De Duitse online retailer Zalando wil meer gaan samenwerken met andere handelaars. Zo wil het bedrijf zijn aanbod vergroten, maar ook de leveringstijd drastisch inkorten: het hoopt bestellingen zelfs binnen de 30 minuten bij de klant te krijgen.

Platform openstellen

Momenteel kan Zalando in Berlijn en Keulen, steden waar er distributiecentra zijn, al binnen enkele uren aan huis leveren. Klanten krijgen daarbij een gratis upgrade naar de snelle levering, als de producten in voorraad zijn bij de distributiecentra.

 

Medeoprichter Robert Gentz zegt ook dat Zalando moet afstappen van het gesloten systeem en meer mogelijkheden moet bieden om ook producten van andere handelaars te verkopen. Het gaat zo de richting van online marktplaatsen als onder andere Bol.com uit.

 

"Onze klanten ontdekken iets op onze site en willen het dan zo snel mogelijk hebben tegen de prijs die wij adverteren. Het maakt hen niet uit of de kleding uit ons magazijn komt of van de winkel om de hoek", zegt Gentz aan de Duitse krant Berliner Morgenpost. "We moeten er als tussenpersoon voor zorgen dat de winkel om de hoek zijn product kan verzenden naar klanten."

 

Gentz voegt er nog aan toe dat Zalando geen plannen heeft om eigen fysieke filialen te openen. Het wil daarentegen wel een verkoopplatform worden voor de volledige mode-industrie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top