Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden | RetailDetail

Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

De Duitse online retailer Zalando wil meer gaan samenwerken met andere handelaars. Zo wil het bedrijf zijn aanbod vergroten, maar ook de leveringstijd drastisch inkorten: het hoopt bestellingen zelfs binnen de 30 minuten bij de klant te krijgen.

Platform openstellen

Momenteel kan Zalando in Berlijn en Keulen, steden waar er distributiecentra zijn, al binnen enkele uren aan huis leveren. Klanten krijgen daarbij een gratis upgrade naar de snelle levering, als de producten in voorraad zijn bij de distributiecentra.

 

Medeoprichter Robert Gentz zegt ook dat Zalando moet afstappen van het gesloten systeem en meer mogelijkheden moet bieden om ook producten van andere handelaars te verkopen. Het gaat zo de richting van online marktplaatsen als onder andere Bol.com uit.

 

"Onze klanten ontdekken iets op onze site en willen het dan zo snel mogelijk hebben tegen de prijs die wij adverteren. Het maakt hen niet uit of de kleding uit ons magazijn komt of van de winkel om de hoek", zegt Gentz aan de Duitse krant Berliner Morgenpost. "We moeten er als tussenpersoon voor zorgen dat de winkel om de hoek zijn product kan verzenden naar klanten."

 

Gentz voegt er nog aan toe dat Zalando geen plannen heeft om eigen fysieke filialen te openen. Het wil daarentegen wel een verkoopplatform worden voor de volledige mode-industrie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.