Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden | RetailDetail

Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

De Duitse online retailer Zalando wil meer gaan samenwerken met andere handelaars. Zo wil het bedrijf zijn aanbod vergroten, maar ook de leveringstijd drastisch inkorten: het hoopt bestellingen zelfs binnen de 30 minuten bij de klant te krijgen.

Platform openstellen

Momenteel kan Zalando in Berlijn en Keulen, steden waar er distributiecentra zijn, al binnen enkele uren aan huis leveren. Klanten krijgen daarbij een gratis upgrade naar de snelle levering, als de producten in voorraad zijn bij de distributiecentra.

 

Medeoprichter Robert Gentz zegt ook dat Zalando moet afstappen van het gesloten systeem en meer mogelijkheden moet bieden om ook producten van andere handelaars te verkopen. Het gaat zo de richting van online marktplaatsen als onder andere Bol.com uit.

 

"Onze klanten ontdekken iets op onze site en willen het dan zo snel mogelijk hebben tegen de prijs die wij adverteren. Het maakt hen niet uit of de kleding uit ons magazijn komt of van de winkel om de hoek", zegt Gentz aan de Duitse krant Berliner Morgenpost. "We moeten er als tussenpersoon voor zorgen dat de winkel om de hoek zijn product kan verzenden naar klanten."

 

Gentz voegt er nog aan toe dat Zalando geen plannen heeft om eigen fysieke filialen te openen. Het wil daarentegen wel een verkoopplatform worden voor de volledige mode-industrie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.