Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

De Duitse online retailer Zalando wil meer gaan samenwerken met andere handelaars. Zo wil het bedrijf zijn aanbod vergroten, maar ook de leveringstijd drastisch inkorten: het hoopt bestellingen zelfs binnen de 30 minuten bij de klant te krijgen.

Platform openstellen

Momenteel kan Zalando in Berlijn en Keulen, steden waar er distributiecentra zijn, al binnen enkele uren aan huis leveren. Klanten krijgen daarbij een gratis upgrade naar de snelle levering, als de producten in voorraad zijn bij de distributiecentra.

 

Medeoprichter Robert Gentz zegt ook dat Zalando moet afstappen van het gesloten systeem en meer mogelijkheden moet bieden om ook producten van andere handelaars te verkopen. Het gaat zo de richting van online marktplaatsen als onder andere Bol.com uit.

 

"Onze klanten ontdekken iets op onze site en willen het dan zo snel mogelijk hebben tegen de prijs die wij adverteren. Het maakt hen niet uit of de kleding uit ons magazijn komt of van de winkel om de hoek", zegt Gentz aan de Duitse krant Berliner Morgenpost. "We moeten er als tussenpersoon voor zorgen dat de winkel om de hoek zijn product kan verzenden naar klanten."

 

Gentz voegt er nog aan toe dat Zalando geen plannen heeft om eigen fysieke filialen te openen. Het wil daarentegen wel een verkoopplatform worden voor de volledige mode-industrie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top