Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

Zalando wil online modeplatform met bliksemsnelle leveringen worden

De Duitse online retailer Zalando wil meer gaan samenwerken met andere handelaars. Zo wil het bedrijf zijn aanbod vergroten, maar ook de leveringstijd drastisch inkorten: het hoopt bestellingen zelfs binnen de 30 minuten bij de klant te krijgen.

Platform openstellen

Momenteel kan Zalando in Berlijn en Keulen, steden waar er distributiecentra zijn, al binnen enkele uren aan huis leveren. Klanten krijgen daarbij een gratis upgrade naar de snelle levering, als de producten in voorraad zijn bij de distributiecentra.

 

Medeoprichter Robert Gentz zegt ook dat Zalando moet afstappen van het gesloten systeem en meer mogelijkheden moet bieden om ook producten van andere handelaars te verkopen. Het gaat zo de richting van online marktplaatsen als onder andere Bol.com uit.

 

"Onze klanten ontdekken iets op onze site en willen het dan zo snel mogelijk hebben tegen de prijs die wij adverteren. Het maakt hen niet uit of de kleding uit ons magazijn komt of van de winkel om de hoek", zegt Gentz aan de Duitse krant Berliner Morgenpost. "We moeten er als tussenpersoon voor zorgen dat de winkel om de hoek zijn product kan verzenden naar klanten."

 

Gentz voegt er nog aan toe dat Zalando geen plannen heeft om eigen fysieke filialen te openen. Het wil daarentegen wel een verkoopplatform worden voor de volledige mode-industrie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top