Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien

Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien

Na een succesvol 2014 wil de Duitse modewebshop Zalando ook in 2015 flink groeien: zo moet de omzet dit jaar een sprong maken van 20 tot 25 procent. Vorig jaar was er sprake van een omzetgroei van 26 procent.

Duitstalige regio winstgevend

"Zalando staat in polepositie om sneller te blijven groeien dan de Europese online modemarkt: we hebben ongeëvenaarde toegang tot klanten en merken en we hebben de noodzakelijke infrastructuur met de capaciteit voor toekomstige groei. We gaan zeker niet onze voet van het gas halen, zelfs niet een klein beetje", zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur.

 

In 2014 kwam de groei van Zalando uit op 26%, goed voor een omzet van 2,2 miljard euro. In de Duitstalige regio steeg de omzet met 17% naar 1,2 miljard euro, in de rest van Europa steeg de omzet zelfs met 37% naar 862 miljoen euro.

 

Zalando is in de Duitstalige regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) ook winstgevend, met een aangepaste EBIT van 83 miljoen euro. In de rest van Europa werd er nog een licht verlies gemaakt.

 

Op het einde van 2014 had Zalando 14,7 miljoen actieve klanten: in het vierde kwartaal alleen al groeide het klantenbestand met 600.000 nieuwe klanten. 42 procent van de klanten in 2014 kwamen via een mobiel toestel, een pak meer dan de 27 procent van in 2013. De app van Zalando is momenteel meer dan 7 miljoen keer gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top