Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien | RetailDetail

Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien

Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien

Na een succesvol 2014 wil de Duitse modewebshop Zalando ook in 2015 flink groeien: zo moet de omzet dit jaar een sprong maken van 20 tot 25 procent. Vorig jaar was er sprake van een omzetgroei van 26 procent.

Duitstalige regio winstgevend

"Zalando staat in polepositie om sneller te blijven groeien dan de Europese online modemarkt: we hebben ongeëvenaarde toegang tot klanten en merken en we hebben de noodzakelijke infrastructuur met de capaciteit voor toekomstige groei. We gaan zeker niet onze voet van het gas halen, zelfs niet een klein beetje", zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur.

 

In 2014 kwam de groei van Zalando uit op 26%, goed voor een omzet van 2,2 miljard euro. In de Duitstalige regio steeg de omzet met 17% naar 1,2 miljard euro, in de rest van Europa steeg de omzet zelfs met 37% naar 862 miljoen euro.

 

Zalando is in de Duitstalige regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) ook winstgevend, met een aangepaste EBIT van 83 miljoen euro. In de rest van Europa werd er nog een licht verlies gemaakt.

 

Op het einde van 2014 had Zalando 14,7 miljoen actieve klanten: in het vierde kwartaal alleen al groeide het klantenbestand met 600.000 nieuwe klanten. 42 procent van de klanten in 2014 kwamen via een mobiel toestel, een pak meer dan de 27 procent van in 2013. De app van Zalando is momenteel meer dan 7 miljoen keer gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.