Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien

Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien

Na een succesvol 2014 wil de Duitse modewebshop Zalando ook in 2015 flink groeien: zo moet de omzet dit jaar een sprong maken van 20 tot 25 procent. Vorig jaar was er sprake van een omzetgroei van 26 procent.

Duitstalige regio winstgevend

"Zalando staat in polepositie om sneller te blijven groeien dan de Europese online modemarkt: we hebben ongeëvenaarde toegang tot klanten en merken en we hebben de noodzakelijke infrastructuur met de capaciteit voor toekomstige groei. We gaan zeker niet onze voet van het gas halen, zelfs niet een klein beetje", zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur.

 

In 2014 kwam de groei van Zalando uit op 26%, goed voor een omzet van 2,2 miljard euro. In de Duitstalige regio steeg de omzet met 17% naar 1,2 miljard euro, in de rest van Europa steeg de omzet zelfs met 37% naar 862 miljoen euro.

 

Zalando is in de Duitstalige regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) ook winstgevend, met een aangepaste EBIT van 83 miljoen euro. In de rest van Europa werd er nog een licht verlies gemaakt.

 

Op het einde van 2014 had Zalando 14,7 miljoen actieve klanten: in het vierde kwartaal alleen al groeide het klantenbestand met 600.000 nieuwe klanten. 42 procent van de klanten in 2014 kwamen via een mobiel toestel, een pak meer dan de 27 procent van in 2013. De app van Zalando is momenteel meer dan 7 miljoen keer gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top