Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien

Zalando wil ook in 2015 met meer dan 20% groeien

Na een succesvol 2014 wil de Duitse modewebshop Zalando ook in 2015 flink groeien: zo moet de omzet dit jaar een sprong maken van 20 tot 25 procent. Vorig jaar was er sprake van een omzetgroei van 26 procent.

Duitstalige regio winstgevend

"Zalando staat in polepositie om sneller te blijven groeien dan de Europese online modemarkt: we hebben ongeëvenaarde toegang tot klanten en merken en we hebben de noodzakelijke infrastructuur met de capaciteit voor toekomstige groei. We gaan zeker niet onze voet van het gas halen, zelfs niet een klein beetje", zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur.

 

In 2014 kwam de groei van Zalando uit op 26%, goed voor een omzet van 2,2 miljard euro. In de Duitstalige regio steeg de omzet met 17% naar 1,2 miljard euro, in de rest van Europa steeg de omzet zelfs met 37% naar 862 miljoen euro.

 

Zalando is in de Duitstalige regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) ook winstgevend, met een aangepaste EBIT van 83 miljoen euro. In de rest van Europa werd er nog een licht verlies gemaakt.

 

Op het einde van 2014 had Zalando 14,7 miljoen actieve klanten: in het vierde kwartaal alleen al groeide het klantenbestand met 600.000 nieuwe klanten. 42 procent van de klanten in 2014 kwamen via een mobiel toestel, een pak meer dan de 27 procent van in 2013. De app van Zalando is momenteel meer dan 7 miljoen keer gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top