Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken

Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken

De Duitse online kledingwinkel Zalando wil in de toekomst meer in de richting van een winkelplatform evolueren dan gewoon een winkel te blijven, zoals nu het geval is. Het wil daarvoor nauwer gaan samenwerken met kledingmerken.

Merken krijgen eigen 'brand store'

De bedoeling is dat merken bij Zalando terecht kunnen om een eigen 'brand store' te openen, om zo eenvoudiger hun kledij over heel Europa te verdelen. Zalando denkt daarbij aan merken die in Europa willen lanceren of nieuwe merken die het niet zien zitten om lokale vestigingen te openen.


In een interview met het Duitse WirtschaftsWoche zegt directeur Rubin Ritter van Zalando dat daar de meeste kans op groei ligt voor het bedrijf. De topman mikt op een groei van 20 à 25 procent per jaar.


Om dat plan waar te maken, zal Zalando de komende periode ook flink investeren in nieuwe technologie. Zalando wil immers dat het aandeel bezoekers dat via tablet en smartphone de website bezoekt nog flink toeneemt. In december bezocht ongeveer de helft van de bezoekers Zalando via een mobiel apparaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon. Op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS heeft Amazon zijn thuismarkt stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top