Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken | RetailDetail

Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken

Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken

De Duitse online kledingwinkel Zalando wil in de toekomst meer in de richting van een winkelplatform evolueren dan gewoon een winkel te blijven, zoals nu het geval is. Het wil daarvoor nauwer gaan samenwerken met kledingmerken.

Merken krijgen eigen 'brand store'

De bedoeling is dat merken bij Zalando terecht kunnen om een eigen 'brand store' te openen, om zo eenvoudiger hun kledij over heel Europa te verdelen. Zalando denkt daarbij aan merken die in Europa willen lanceren of nieuwe merken die het niet zien zitten om lokale vestigingen te openen.


In een interview met het Duitse WirtschaftsWoche zegt directeur Rubin Ritter van Zalando dat daar de meeste kans op groei ligt voor het bedrijf. De topman mikt op een groei van 20 à 25 procent per jaar.


Om dat plan waar te maken, zal Zalando de komende periode ook flink investeren in nieuwe technologie. Zalando wil immers dat het aandeel bezoekers dat via tablet en smartphone de website bezoekt nog flink toeneemt. In december bezocht ongeveer de helft van de bezoekers Zalando via een mobiel apparaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.