Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken | RetailDetail

Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken

Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken

De Duitse online kledingwinkel Zalando wil in de toekomst meer in de richting van een winkelplatform evolueren dan gewoon een winkel te blijven, zoals nu het geval is. Het wil daarvoor nauwer gaan samenwerken met kledingmerken.

Merken krijgen eigen 'brand store'

De bedoeling is dat merken bij Zalando terecht kunnen om een eigen 'brand store' te openen, om zo eenvoudiger hun kledij over heel Europa te verdelen. Zalando denkt daarbij aan merken die in Europa willen lanceren of nieuwe merken die het niet zien zitten om lokale vestigingen te openen.


In een interview met het Duitse WirtschaftsWoche zegt directeur Rubin Ritter van Zalando dat daar de meeste kans op groei ligt voor het bedrijf. De topman mikt op een groei van 20 à 25 procent per jaar.


Om dat plan waar te maken, zal Zalando de komende periode ook flink investeren in nieuwe technologie. Zalando wil immers dat het aandeel bezoekers dat via tablet en smartphone de website bezoekt nog flink toeneemt. In december bezocht ongeveer de helft van de bezoekers Zalando via een mobiel apparaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.