Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken | RetailDetail

Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken

Zalando wil zich ontwikkelen tot platform voor merken

De Duitse online kledingwinkel Zalando wil in de toekomst meer in de richting van een winkelplatform evolueren dan gewoon een winkel te blijven, zoals nu het geval is. Het wil daarvoor nauwer gaan samenwerken met kledingmerken.

Merken krijgen eigen 'brand store'

De bedoeling is dat merken bij Zalando terecht kunnen om een eigen 'brand store' te openen, om zo eenvoudiger hun kledij over heel Europa te verdelen. Zalando denkt daarbij aan merken die in Europa willen lanceren of nieuwe merken die het niet zien zitten om lokale vestigingen te openen.


In een interview met het Duitse WirtschaftsWoche zegt directeur Rubin Ritter van Zalando dat daar de meeste kans op groei ligt voor het bedrijf. De topman mikt op een groei van 20 à 25 procent per jaar.


Om dat plan waar te maken, zal Zalando de komende periode ook flink investeren in nieuwe technologie. Zalando wil immers dat het aandeel bezoekers dat via tablet en smartphone de website bezoekt nog flink toeneemt. In december bezocht ongeveer de helft van de bezoekers Zalando via een mobiel apparaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top