Zalando zoekt verschillen tussen Vlamingen en Walen | RetailDetail

Zalando zoekt verschillen tussen Vlamingen en Walen

Zalando zoekt verschillen tussen Vlamingen en Walen

"Vlamingen kopen minder producten, maar kiezen vaker voor luxe. Walen kopen dan weer meer zaken, maar zij kijken vooral uit naar goedkopere aanbiedingen", meent de Duitse online keten Zalando.

Zelfde interesse, andere momenten

Zalando lichtte zijn Belgische cliënteel door, en merkte qua aankoopbereidheid geen verschil tussen Vlamingen en Walen. 60% van de kopers is Nederlandstalig, 40% Franstalig, net zoals de verhouding van de bewonersaantallen, aldus Zalando.

 

Toch ziet Zalando verschillen in de winkelcultuur: Nederlandstaligen verkiezen een zakelijk digitaal contact met de klantendienst, Franstaligen zullen veeleer de telefoon nemen. Daarnaast zijn Vlamingen vooral luxekopers; om dat te compenseren, kopen ze wel minder vaak. Walen zijn dan weer echte shopaholics: hun digitale winkelkar ligt voller, Maar de gekochte producten zijn doorgaans goedkoper.

 

Bovendien zijn Vlamingen selectiever tijdens het winkelen, Franstaligen winkelen meer impulsief, besluit Zalando. Zalando is sinds het voorjaar van 2012 actief met een Belgische shop.

 

 

zalando-resultaten

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top