Zara gaat in zee met Alibaba

Zara gaat in zee met Alibaba

Het Spaanse Inditex gaat een winkel openen van Zara op Tmall, het virtuele winkelcentrum van Alibaba. Zo hopen de Spanjaarden een grotere afzetmarkt te krijgen in China. Het is de eerste keer dat Inditex een Zara-webwinkel opent bij een derde partij.

Meer online verkoop in China

Zara hoopt via Tmall toch enige online verkoop te genereren in China, want momenteel is het daar op dat vlak niet echt succesvol. Het heeft wel een eigen Chinese website, maar die staat niet in de top 10.000 van meest bezochte websites in het land, terwijl Tmall op plaats 7 prijkt. Op Tmall zijn dan ook ongeveer 100.000 merken vertegenwoordigd.

 

Volgens analisten zullen steeds meer Westerse merken proberen via Tmall te lanceren in China, vooral omdat Tmall nu voorwaarden oplegt aan bedrijven om te bewijzen dat ze geen namaakproducten verkopen.

 

Zara verwachtte voor de lancering dat de verkoop in China met 20 procent zou stijgen dit jaar. De online aanwezigheid op Tmall moet dat cijfer nog verder de hoogte induwen. Inditex haalt ongeveer 8 procent van zijn verkoop uit China. Pull & Bear en Bershka, twee andere merken van Inditex, hebben al een eigen stek op Tmall.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top