Zara webshops geopend. | RetailDetail

Zara webshops geopend.

Zara webshops geopend.

altIn zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.


Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.


Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen. 

 

 

Meer: Zara webshop in september online.

          Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.

 

         Case: Prof. Gino Van Ossel over Retail (R)evolution.

altIn zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.


Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.


Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen. 

 

 

Meer: Zara webshop in september online.

          Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.

 

         Case: Prof. Gino Van Ossel over Retail (R)evolution.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.