Zooplus draait voor het eerst kwartaalomzet van honderd miljoen euro | RetailDetail

Zooplus draait voor het eerst kwartaalomzet van honderd miljoen euro

Zooplus draait voor het eerst kwartaalomzet van honderd miljoen euro

De Duitse online dierenspeciaalzaak Zooplus heeft het afgelopen kwartaal voor het eerst de kaap van honderd miljoen euro omzet gerond. Voorlopige cijfers plaatsen de kwartaalomzet op 101,5 miljoen euro, een stijging van liefst 23,7 miljoen euro ten opzichte van 2012.

Europese marktleider in online dierenplezier

Na jaren van investeringen, met onder meer een recent opgestart logistiek centrum in Polen om Centraal- en Oost-Europa beter te kunnen bedienen, werd Zooplus de grootste Europese online dierenspeciaalzaak.

 

De goede cijfers en vooruitgang zijn ook te zien op de beurs, want het aandeel heeft de afgelopen maanden een vlucht genomen tot 42 euro per aandeel (+63%).

 

Bovendien gelooft Zooplus dat het de komende jaren nog aanzienlijk zal groeien. Daarvoor rekent het bedrijf niet enkel op dierenvoeding, maar vooral op gezondheidsproducten voor dieren en – zelfs hier – luxe-artikels, waar de crisis geen vat op lijkt te hebben.

 

Alle definitieve cijfers van de eerste helft van 2013 zullen op 19 augustus worden vrijgegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top