21% meer kwartaalomzet voor H&M

21% meer kwartaalomzet voor H&M

Het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz heeft in zijn derde kwartaal een vijfde meer omzet geboekt dan een jaar eerder, "met dank aan de introductie van nieuwe merken en de stijgende internetverkoop".

Beresterke augustusmaand

De op één na grootste modegroep ter wereld boekte in de drie maanden tot en met 31 augustus een omzet van 38,8 miljard kroon (4,2 miljard euro) exclusief btw, een stijging met 21,1% tegenover dezelfde periode van 2013.

 

Samen met de maand mei was de maand augustus in termen van omzetgroei de sterkste maand van het jaar. Op juni na verkocht H&M dit jaar al elke maand méér dan in dezelfde maand een jaar eerder.

 

Internet en almaar breder aanbod

H&M wist het voorbije kwartaal volop te profiteren van de aantrekkende economie in de Verenigde Staten, een sterkere aanwezigheid online (het opende vorige maand zijn eerste webshop in Spanje, het thuisland van aartsrivaal Inditex!) en de verbreding van zijn portfolio, met onder meer de succesvolle uitrol van & Other Stories en de verkoop van accessoires voor woninginrichting.

 

Het Zweedse concern telde eind augustus 3.341 winkels wereldwijd, tegenover 2.964 op hetzelfde moment een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top