21% meer kwartaalomzet voor H&M

21% meer kwartaalomzet voor H&M

Het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz heeft in zijn derde kwartaal een vijfde meer omzet geboekt dan een jaar eerder, "met dank aan de introductie van nieuwe merken en de stijgende internetverkoop".

Beresterke augustusmaand

De op één na grootste modegroep ter wereld boekte in de drie maanden tot en met 31 augustus een omzet van 38,8 miljard kroon (4,2 miljard euro) exclusief btw, een stijging met 21,1% tegenover dezelfde periode van 2013.

 

Samen met de maand mei was de maand augustus in termen van omzetgroei de sterkste maand van het jaar. Op juni na verkocht H&M dit jaar al elke maand méér dan in dezelfde maand een jaar eerder.

 

Internet en almaar breder aanbod

H&M wist het voorbije kwartaal volop te profiteren van de aantrekkende economie in de Verenigde Staten, een sterkere aanwezigheid online (het opende vorige maand zijn eerste webshop in Spanje, het thuisland van aartsrivaal Inditex!) en de verbreding van zijn portfolio, met onder meer de succesvolle uitrol van & Other Stories en de verkoop van accessoires voor woninginrichting.

 

Het Zweedse concern telde eind augustus 3.341 winkels wereldwijd, tegenover 2.964 op hetzelfde moment een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top