21% meer kwartaalomzet voor H&M | RetailDetail

21% meer kwartaalomzet voor H&M

21% meer kwartaalomzet voor H&M

Het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz heeft in zijn derde kwartaal een vijfde meer omzet geboekt dan een jaar eerder, "met dank aan de introductie van nieuwe merken en de stijgende internetverkoop".

Beresterke augustusmaand

De op één na grootste modegroep ter wereld boekte in de drie maanden tot en met 31 augustus een omzet van 38,8 miljard kroon (4,2 miljard euro) exclusief btw, een stijging met 21,1% tegenover dezelfde periode van 2013.

 

Samen met de maand mei was de maand augustus in termen van omzetgroei de sterkste maand van het jaar. Op juni na verkocht H&M dit jaar al elke maand méér dan in dezelfde maand een jaar eerder.

 

Internet en almaar breder aanbod

H&M wist het voorbije kwartaal volop te profiteren van de aantrekkende economie in de Verenigde Staten, een sterkere aanwezigheid online (het opende vorige maand zijn eerste webshop in Spanje, het thuisland van aartsrivaal Inditex!) en de verbreding van zijn portfolio, met onder meer de succesvolle uitrol van & Other Stories en de verkoop van accessoires voor woninginrichting.

 

Het Zweedse concern telde eind augustus 3.341 winkels wereldwijd, tegenover 2.964 op hetzelfde moment een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.