21% meer kwartaalomzet voor H&M

21% meer kwartaalomzet voor H&M

Het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz heeft in zijn derde kwartaal een vijfde meer omzet geboekt dan een jaar eerder, "met dank aan de introductie van nieuwe merken en de stijgende internetverkoop".

Beresterke augustusmaand

De op één na grootste modegroep ter wereld boekte in de drie maanden tot en met 31 augustus een omzet van 38,8 miljard kroon (4,2 miljard euro) exclusief btw, een stijging met 21,1% tegenover dezelfde periode van 2013.

 

Samen met de maand mei was de maand augustus in termen van omzetgroei de sterkste maand van het jaar. Op juni na verkocht H&M dit jaar al elke maand méér dan in dezelfde maand een jaar eerder.

 

Internet en almaar breder aanbod

H&M wist het voorbije kwartaal volop te profiteren van de aantrekkende economie in de Verenigde Staten, een sterkere aanwezigheid online (het opende vorige maand zijn eerste webshop in Spanje, het thuisland van aartsrivaal Inditex!) en de verbreding van zijn portfolio, met onder meer de succesvolle uitrol van & Other Stories en de verkoop van accessoires voor woninginrichting.

 

Het Zweedse concern telde eind augustus 3.341 winkels wereldwijd, tegenover 2.964 op hetzelfde moment een jaar eerder.

Tags: