5de grootste Belgische schoenenverkoper heeft ambitieuze plannen

5de grootste Belgische schoenenverkoper heeft ambitieuze plannen

Maniet, de modeketen die momenteel 29 winkels uitbaat onder de merken Luxus en Maniet, wil groeien. En geen klein beetje: het bedrijf wil zijn omzet elk jaar met minstens 5 miljoen euro zien toenemen, zo liet George Vanderplancke, CEO van Maniet, weten. In amper drie jaar tijd groeide de keten trouwens van 27,6 miljoen euro naar 40 miljoen euro vorig jaar.

Drievoudige strategie

In maart opent Maniet twee nieuwe Luxus-filialen, in Virton en Drogenbos. Begin 2012 volgen al zeker Gosselies en Aarlen. Het gaat om een concept van grote filialen (tussen 1000 en 1500 m²) die in de stadsrand gelegen zijn (meestal in handelszones) en aan het hele gezin merkschoenen en casual kledij aanbieden zonder opdringerige service. “Ons doel is om van 11 naar 20 Luxus-filialen te gaan binnen de 7 jaar”, aldus Vanderplancke. Daarnaast verruimt de groep ook het aanbod van koffers, tassen en lederwaren. “Een natuurlijke evolutie na de schoenen en het textiel”, klinkt het. En tot slot is ook de volledige webwinkel herdacht. “Onze onlineshop moet op termijn een volwaardige winkel worden”, benadrukt George Vanderplancke.

Galeria Inno

“De laatste 30 jaar heeft België, en vooral Wallonië, de kleine schoenhandelaars zienderogen zien verdwijnen door de opkomst van grotere actoren, de oprichting van winkelcentra of de concurrentie van grote textielwinkels die ook schoenen beginnen te verkopen”, gaat de CEO van Maniet voort. Door sinds 1986 te opteren voor een samenwerking met Galeria Inno (Maniet is vandaag present in elf van de vijftien Belgische Inno’s) en voor de opening van winkels in vijf grote winkelcentra (onder meer Westland Shopping Center in Anderlecht en Médiacité in Luik), heeft de groep dat rampscenario alvast kunnen vermijden. Maniet telt momenteel 268 werknemers.

 


- Karin Bosteels

Maniet, de modeketen die momenteel 29 winkels uitbaat onder de merken Luxus en Maniet, wil groeien. En geen klein beetje: het bedrijf wil zijn omzet elk jaar met minstens 5 miljoen euro zien toenemen, zo liet George Vanderplancke, CEO van Maniet, weten. In amper drie jaar tijd groeide de keten trouwens van 27,6 miljoen euro naar 40 miljoen euro vorig jaar.

Drievoudige strategie

In maart opent Maniet twee nieuwe Luxus-filialen, in Virton en Drogenbos. Begin 2012 volgen al zeker Gosselies en Aarlen. Het gaat om een concept van grote filialen (tussen 1000 en 1500 m²) die in de stadsrand gelegen zijn (meestal in handelszones) en aan het hele gezin merkschoenen en casual kledij aanbieden zonder opdringerige service. “Ons doel is om van 11 naar 20 Luxus-filialen te gaan binnen de 7 jaar”, aldus Vanderplancke. Daarnaast verruimt de groep ook het aanbod van koffers, tassen en lederwaren. “Een natuurlijke evolutie na de schoenen en het textiel”, klinkt het. En tot slot is ook de volledige webwinkel herdacht. “Onze onlineshop moet op termijn een volwaardige winkel worden”, benadrukt George Vanderplancke.

Galeria Inno

“De laatste 30 jaar heeft België, en vooral Wallonië, de kleine schoenhandelaars zienderogen zien verdwijnen door de opkomst van grotere actoren, de oprichting van winkelcentra of de concurrentie van grote textielwinkels die ook schoenen beginnen te verkopen”, gaat de CEO van Maniet voort. Door sinds 1986 te opteren voor een samenwerking met Galeria Inno (Maniet is vandaag present in elf van de vijftien Belgische Inno’s) en voor de opening van winkels in vijf grote winkelcentra (onder meer Westland Shopping Center in Anderlecht en Médiacité in Luik), heeft de groep dat rampscenario alvast kunnen vermijden. Maniet telt momenteel 268 werknemers.

 


- Karin Bosteels

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

C&A trekt zich terug uit Rusland

18/07/2017

Textielketen C&A trekt zich volledig terug uit Rusland. Voor de winkels in Rusland werkt C&A samen met de Russian Trade Group, maar die samenwerking is nu stopgezet. Ook Mexx heeft besloten om alle winkels in het land te sluiten.

Zalando komt met Prime-achtige service

18/07/2017

In het tweede kwartaal van 2017 is de omzet van Zalando iets minder hard gegroeid dan in voorgaande kwartalen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven. Daarnaast kondigde Zalando een nieuwe abonnementsservice aan.

Back to top