5de grootste Belgische schoenenverkoper heeft ambitieuze plannen

5de grootste Belgische schoenenverkoper heeft ambitieuze plannen

Maniet, de modeketen die momenteel 29 winkels uitbaat onder de merken Luxus en Maniet, wil groeien. En geen klein beetje: het bedrijf wil zijn omzet elk jaar met minstens 5 miljoen euro zien toenemen, zo liet George Vanderplancke, CEO van Maniet, weten. In amper drie jaar tijd groeide de keten trouwens van 27,6 miljoen euro naar 40 miljoen euro vorig jaar.

Drievoudige strategie

In maart opent Maniet twee nieuwe Luxus-filialen, in Virton en Drogenbos. Begin 2012 volgen al zeker Gosselies en Aarlen. Het gaat om een concept van grote filialen (tussen 1000 en 1500 m²) die in de stadsrand gelegen zijn (meestal in handelszones) en aan het hele gezin merkschoenen en casual kledij aanbieden zonder opdringerige service. “Ons doel is om van 11 naar 20 Luxus-filialen te gaan binnen de 7 jaar”, aldus Vanderplancke. Daarnaast verruimt de groep ook het aanbod van koffers, tassen en lederwaren. “Een natuurlijke evolutie na de schoenen en het textiel”, klinkt het. En tot slot is ook de volledige webwinkel herdacht. “Onze onlineshop moet op termijn een volwaardige winkel worden”, benadrukt George Vanderplancke.

Galeria Inno

“De laatste 30 jaar heeft België, en vooral Wallonië, de kleine schoenhandelaars zienderogen zien verdwijnen door de opkomst van grotere actoren, de oprichting van winkelcentra of de concurrentie van grote textielwinkels die ook schoenen beginnen te verkopen”, gaat de CEO van Maniet voort. Door sinds 1986 te opteren voor een samenwerking met Galeria Inno (Maniet is vandaag present in elf van de vijftien Belgische Inno’s) en voor de opening van winkels in vijf grote winkelcentra (onder meer Westland Shopping Center in Anderlecht en Médiacité in Luik), heeft de groep dat rampscenario alvast kunnen vermijden. Maniet telt momenteel 268 werknemers.

 


- Karin Bosteels

Maniet, de modeketen die momenteel 29 winkels uitbaat onder de merken Luxus en Maniet, wil groeien. En geen klein beetje: het bedrijf wil zijn omzet elk jaar met minstens 5 miljoen euro zien toenemen, zo liet George Vanderplancke, CEO van Maniet, weten. In amper drie jaar tijd groeide de keten trouwens van 27,6 miljoen euro naar 40 miljoen euro vorig jaar.

Drievoudige strategie

In maart opent Maniet twee nieuwe Luxus-filialen, in Virton en Drogenbos. Begin 2012 volgen al zeker Gosselies en Aarlen. Het gaat om een concept van grote filialen (tussen 1000 en 1500 m²) die in de stadsrand gelegen zijn (meestal in handelszones) en aan het hele gezin merkschoenen en casual kledij aanbieden zonder opdringerige service. “Ons doel is om van 11 naar 20 Luxus-filialen te gaan binnen de 7 jaar”, aldus Vanderplancke. Daarnaast verruimt de groep ook het aanbod van koffers, tassen en lederwaren. “Een natuurlijke evolutie na de schoenen en het textiel”, klinkt het. En tot slot is ook de volledige webwinkel herdacht. “Onze onlineshop moet op termijn een volwaardige winkel worden”, benadrukt George Vanderplancke.

Galeria Inno

“De laatste 30 jaar heeft België, en vooral Wallonië, de kleine schoenhandelaars zienderogen zien verdwijnen door de opkomst van grotere actoren, de oprichting van winkelcentra of de concurrentie van grote textielwinkels die ook schoenen beginnen te verkopen”, gaat de CEO van Maniet voort. Door sinds 1986 te opteren voor een samenwerking met Galeria Inno (Maniet is vandaag present in elf van de vijftien Belgische Inno’s) en voor de opening van winkels in vijf grote winkelcentra (onder meer Westland Shopping Center in Anderlecht en Médiacité in Luik), heeft de groep dat rampscenario alvast kunnen vermijden. Maniet telt momenteel 268 werknemers.

 


- Karin Bosteels

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top