Aandelentransactie waardeert Versace op minstens 850 miljoen euro

Aandelentransactie waardeert Versace op minstens 850 miljoen euro

De Versace's zijn volop aan het onderhandelen over een verkoop van 20% van de aandelen van het Italiaanse modebedrijf. De deal zou het Milanese modeconcern op minstens 850 miljoen euro waarderen.

Internationale expansie en beursgang

IQ Made in Italy Venture is een joint venture tussen de Italiaanse holding Fondo Strategico Italiano en de Qatarese staatsholding Qatar Holding. Het samenwerkingsverband werd opgericht om tot 2 miljard euro te investeren in de Italiaanse modesector, voedingsindustrie, design en toerisme.

 

De Versace-familie is al langer op zoek naar een internationale, kapitaalkrachtige partner die de internationale expansie van het mode-icoon kan versnellen en het concern moet klaarstomen voor een beursgang. Volgens bronnen dichtbij het dossier ligt IQ Made in Italy in 'pole position', maar zijn er nog kapers op de kust: zo heeft ook Investcorp, het fonds uit Bahrein dat eerder Gucci verkocht, zijn zinnen gezet op een 20%-participatie in Versace.

 

Beslissing eind dit jaar

Sinds de moord op Gianni Versace in 1997 zijn de aandelen van het luxeconcern verspreid over drie familiale aandeelhouders: broer Santo Versace bezit 30% van de aandelen, zus Donatella 20% en Donatella's dochter Allegra de resterende 50%. Santo Versace, die de raad van bestuur voorzit, liet vorig week verstaan dat de familie hoopt om nog vóór het einde van het jaar de knoop door te hakken.

 

Versace realiseerde in 2012 een omzet van 408,7 miljoen euro, een groei met 20% tegenover een jaar eerder. Donatella Versace mag dan al het gezicht zijn van het modehuis, de groep wordt wel geleid door een 'buitenstaander': CEO is Gian Giacomo Ferraris, die in 2009 overkwam van bij Jill Sander.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top