Aandelentransactie waardeert Versace op minstens 850 miljoen euro

Aandelentransactie waardeert Versace op minstens 850 miljoen euro

De Versace's zijn volop aan het onderhandelen over een verkoop van 20% van de aandelen van het Italiaanse modebedrijf. De deal zou het Milanese modeconcern op minstens 850 miljoen euro waarderen.

Internationale expansie en beursgang

IQ Made in Italy Venture is een joint venture tussen de Italiaanse holding Fondo Strategico Italiano en de Qatarese staatsholding Qatar Holding. Het samenwerkingsverband werd opgericht om tot 2 miljard euro te investeren in de Italiaanse modesector, voedingsindustrie, design en toerisme.

 

De Versace-familie is al langer op zoek naar een internationale, kapitaalkrachtige partner die de internationale expansie van het mode-icoon kan versnellen en het concern moet klaarstomen voor een beursgang. Volgens bronnen dichtbij het dossier ligt IQ Made in Italy in 'pole position', maar zijn er nog kapers op de kust: zo heeft ook Investcorp, het fonds uit Bahrein dat eerder Gucci verkocht, zijn zinnen gezet op een 20%-participatie in Versace.

 

Beslissing eind dit jaar

Sinds de moord op Gianni Versace in 1997 zijn de aandelen van het luxeconcern verspreid over drie familiale aandeelhouders: broer Santo Versace bezit 30% van de aandelen, zus Donatella 20% en Donatella's dochter Allegra de resterende 50%. Santo Versace, die de raad van bestuur voorzit, liet vorig week verstaan dat de familie hoopt om nog vóór het einde van het jaar de knoop door te hakken.

 

Versace realiseerde in 2012 een omzet van 408,7 miljoen euro, een groei met 20% tegenover een jaar eerder. Donatella Versace mag dan al het gezicht zijn van het modehuis, de groep wordt wel geleid door een 'buitenstaander': CEO is Gian Giacomo Ferraris, die in 2009 overkwam van bij Jill Sander.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top