Aandelentransactie waardeert Versace op minstens 850 miljoen euro | RetailDetail

Aandelentransactie waardeert Versace op minstens 850 miljoen euro

Aandelentransactie waardeert Versace op minstens 850 miljoen euro

De Versace's zijn volop aan het onderhandelen over een verkoop van 20% van de aandelen van het Italiaanse modebedrijf. De deal zou het Milanese modeconcern op minstens 850 miljoen euro waarderen.

Internationale expansie en beursgang

IQ Made in Italy Venture is een joint venture tussen de Italiaanse holding Fondo Strategico Italiano en de Qatarese staatsholding Qatar Holding. Het samenwerkingsverband werd opgericht om tot 2 miljard euro te investeren in de Italiaanse modesector, voedingsindustrie, design en toerisme.

 

De Versace-familie is al langer op zoek naar een internationale, kapitaalkrachtige partner die de internationale expansie van het mode-icoon kan versnellen en het concern moet klaarstomen voor een beursgang. Volgens bronnen dichtbij het dossier ligt IQ Made in Italy in 'pole position', maar zijn er nog kapers op de kust: zo heeft ook Investcorp, het fonds uit Bahrein dat eerder Gucci verkocht, zijn zinnen gezet op een 20%-participatie in Versace.

 

Beslissing eind dit jaar

Sinds de moord op Gianni Versace in 1997 zijn de aandelen van het luxeconcern verspreid over drie familiale aandeelhouders: broer Santo Versace bezit 30% van de aandelen, zus Donatella 20% en Donatella's dochter Allegra de resterende 50%. Santo Versace, die de raad van bestuur voorzit, liet vorig week verstaan dat de familie hoopt om nog vóór het einde van het jaar de knoop door te hakken.

 

Versace realiseerde in 2012 een omzet van 408,7 miljoen euro, een groei met 20% tegenover een jaar eerder. Donatella Versace mag dan al het gezicht zijn van het modehuis, de groep wordt wel geleid door een 'buitenstaander': CEO is Gian Giacomo Ferraris, die in 2009 overkwam van bij Jill Sander.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.