Abercrombie & Fitch blijft zwak presteren | RetailDetail

Abercrombie & Fitch blijft zwak presteren

Abercrombie & Fitch blijft zwak presteren

De bij tieners ooit zo populaire moderetailer Abercrombie & Fitch slaagt er maar niet in het tij te keren. Ook het derde kwartaal was alweer teleurstellend, met een omzetduik van 12%.

Omzet onder het miljard dollar

Het Amerikaanse tienermodeconcern boven labels als Abercrombie & Fitch en Hollister zag zijn verkoop tussen augustus en eind oktober een duik nemen met 12% tot 911,4 miljoen dollar (730 miljoen euro), een eind onder de 982 miljoen dollar waar analisten op hadden gerekend. Vooral het goedkopere merk Hollister zit in de hoek waar de klappen vallen.

 

Vorig jaar ging A&F tijdens diezelfde drie maanden nog vlot boven het miljard dollar omzet. "We zijn écht ontgoocheld over ons derde kwartaal", zegt topman Mike Jeffries. "Er kwam minder volk naar onze winkels, vooral in Europa, waar we signalen opvangen van een verdere vertraging."

 

Zeer zwak in Europa

Dat Europa het zorgenkind is, blijkt ook uit de omzetcijfers op vergelijkbare basis. Exclusief nieuwe winkelopeningen ging de verkoop van het hele concern zo'n 10% achteruit, maar terwijl de daling in de VS beperkt bleef tot 7% - de groep heeft er intussen een aantal vestigingen gesloten - loopt die in de rest van de wereld tot min 15% op. A&F kampt in onze contreien dan ook met de groeiende concurrentie van goedkopere fastfashionketens, zoals Forever 21, H&M, Zara en Primark.

 

In een poging weer aansluiting te vinden bij de jeugd, besliste de groep in augustus nog om de grote logo's van zijn nieuwe collecties te bannen. Het bedrijf geeft toe dat de verkoop van kledingstukken met 'oversized' logo's, waar het jarenlang succes mee heeft geboekt, in elkaar is gezakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.