Abercrombie & Fitch breidt management uit

Abercrombie & Fitch breidt management uit

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch heeft zes nieuwe managementposities gecreëerd in een poging om de teloorgang van het merk om te keren. Ondertussen gaat ook de zoektocht naar een nieuwe CEO verder.

Nieuwe hoofdontwerpers

Abercrombie & Fitch moet al twee jaar met lede ogen aanzien hoe de kwartaalresultaten er keer op keer op achteruit gaan. Het jonge clientèle van het modebedrijf lijkt dan ook volledig de interesse verloren te hebben in het merk en de impact van het exclusieve imago is verdwenen. Veel klanten zoeken nu hun toevlucht bij de concurrentie, zoals Zara, H&M en Forever 21.

 

Om het bedrijf terug de juiste kant op te sturen heeft Abercrombie & Fitch alvast twee nieuwe ontwerpers aangetrokken: Aaron Levine van Ralph Lauren en Kristina Szasz van PVH Corp, dat eigenaar is van onder andere Tommy Hilfiger. Levine krijgt de leiding over de mannenafdeling, terwijl Szasz de vrouwencollectie onder haar hoede krijgt.

 

Het haalde daarnaast ook Kurt Hoffman van Club Monaco, Monica Margerum van Kohl's Corp en Amy Sveda van Carter's Inc binnen. Stacie Beaver, die al 15 jaar bij het bedrijf werkt, werd dan weer aangesteld in de nieuwe functie van general manager voor de vrouwenafdeling van Abercrombie & Fitch.

 

Ondertussen is het bedrijf ook nog op zoek naar een vervanger van ex-CEO Michael Jeffries, die in december zijn positie verliet. Hij was voorheen voor een heel groot deel verantwoordelijk voor het imago van Abercrombie & Fitch en de dochtermerken zoals Hollister.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top