Abercrombie & Fitch breidt management uit

Abercrombie & Fitch breidt management uit

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch heeft zes nieuwe managementposities gecreëerd in een poging om de teloorgang van het merk om te keren. Ondertussen gaat ook de zoektocht naar een nieuwe CEO verder.

Nieuwe hoofdontwerpers

Abercrombie & Fitch moet al twee jaar met lede ogen aanzien hoe de kwartaalresultaten er keer op keer op achteruit gaan. Het jonge clientèle van het modebedrijf lijkt dan ook volledig de interesse verloren te hebben in het merk en de impact van het exclusieve imago is verdwenen. Veel klanten zoeken nu hun toevlucht bij de concurrentie, zoals Zara, H&M en Forever 21.

 

Om het bedrijf terug de juiste kant op te sturen heeft Abercrombie & Fitch alvast twee nieuwe ontwerpers aangetrokken: Aaron Levine van Ralph Lauren en Kristina Szasz van PVH Corp, dat eigenaar is van onder andere Tommy Hilfiger. Levine krijgt de leiding over de mannenafdeling, terwijl Szasz de vrouwencollectie onder haar hoede krijgt.

 

Het haalde daarnaast ook Kurt Hoffman van Club Monaco, Monica Margerum van Kohl's Corp en Amy Sveda van Carter's Inc binnen. Stacie Beaver, die al 15 jaar bij het bedrijf werkt, werd dan weer aangesteld in de nieuwe functie van general manager voor de vrouwenafdeling van Abercrombie & Fitch.

 

Ondertussen is het bedrijf ook nog op zoek naar een vervanger van ex-CEO Michael Jeffries, die in december zijn positie verliet. Hij was voorheen voor een heel groot deel verantwoordelijk voor het imago van Abercrombie & Fitch en de dochtermerken zoals Hollister.

Tags: