Abercrombie & Fitch breidt management uit | RetailDetail

Abercrombie & Fitch breidt management uit

Abercrombie & Fitch breidt management uit

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch heeft zes nieuwe managementposities gecreëerd in een poging om de teloorgang van het merk om te keren. Ondertussen gaat ook de zoektocht naar een nieuwe CEO verder.

Nieuwe hoofdontwerpers

Abercrombie & Fitch moet al twee jaar met lede ogen aanzien hoe de kwartaalresultaten er keer op keer op achteruit gaan. Het jonge clientèle van het modebedrijf lijkt dan ook volledig de interesse verloren te hebben in het merk en de impact van het exclusieve imago is verdwenen. Veel klanten zoeken nu hun toevlucht bij de concurrentie, zoals Zara, H&M en Forever 21.

 

Om het bedrijf terug de juiste kant op te sturen heeft Abercrombie & Fitch alvast twee nieuwe ontwerpers aangetrokken: Aaron Levine van Ralph Lauren en Kristina Szasz van PVH Corp, dat eigenaar is van onder andere Tommy Hilfiger. Levine krijgt de leiding over de mannenafdeling, terwijl Szasz de vrouwencollectie onder haar hoede krijgt.

 

Het haalde daarnaast ook Kurt Hoffman van Club Monaco, Monica Margerum van Kohl's Corp en Amy Sveda van Carter's Inc binnen. Stacie Beaver, die al 15 jaar bij het bedrijf werkt, werd dan weer aangesteld in de nieuwe functie van general manager voor de vrouwenafdeling van Abercrombie & Fitch.

 

Ondertussen is het bedrijf ook nog op zoek naar een vervanger van ex-CEO Michael Jeffries, die in december zijn positie verliet. Hij was voorheen voor een heel groot deel verantwoordelijk voor het imago van Abercrombie & Fitch en de dochtermerken zoals Hollister.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.