Abercrombie & Fitch groeit vooral online.

Abercrombie & Fitch groeit vooral online.

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch heeft zijn groei vooral te danken aan online retail. Het afgelopen jaar steeg de verkoop via het online kanaal zes keer sneller dan in de brick ‘n mortar verkooppunten.

 

In 2010 steeg de omzet van het casual kledingmerk 18,5% ten aanzien van 2009. De online verkoop groeide nochtans maar liefst 41,3% in het voorbije boekjaar. Een groei van ‘slechts’ 7% in de fysieke winkels bezorgde Abercrombie & Fitch echter een kleine domper op de pret.

 

De sterke online groei is vermoedelijk vooral te danken aan het internationale succes van de kledingketen. Abercrombie & Fitch maakt furore buiten de Verenigde Staten, hoewel het er winkelopeningen lang uitstelt. Op de Europese vasteland is men daardoor verplicht de kleding via de Amerikaanse webshop te bestellen.
 

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch heeft zijn groei vooral te danken aan online retail. Het afgelopen jaar steeg de verkoop via het online kanaal zes keer sneller dan in de brick ‘n mortar verkooppunten.

 

In 2010 steeg de omzet van het casual kledingmerk 18,5% ten aanzien van 2009. De online verkoop groeide nochtans maar liefst 41,3% in het voorbije boekjaar. Een groei van ‘slechts’ 7% in de fysieke winkels bezorgde Abercrombie & Fitch echter een kleine domper op de pret.

 

De sterke online groei is vermoedelijk vooral te danken aan het internationale succes van de kledingketen. Abercrombie & Fitch maakt furore buiten de Verenigde Staten, hoewel het er winkelopeningen lang uitstelt. Op de Europese vasteland is men daardoor verplicht de kleding via de Amerikaanse webshop te bestellen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Slanker Nike wil vlugger inspelen op markttrends

16/06/2017

Nike wil afslanken. De sportkledinggigant schrapt 2 procent van zijn personeelsbestand. 1.400 van de zowat 70.700 jobs wereldwijd staan op de tocht.
Inditex ziet omzet en winst stijgen

16/06/2017

De Spaanse modegroep Inditex heeft er een sterk eerste kwartaal van 2017 opzitten, met een omzetstijging van 14% tot 5,569 miljard euro en een winststijging van 18% tot 654 miljoen.

Terre Bleue neemt meerderheidsbelang in Gigue

15/06/2017

Twee Belgische modemerken, Terre Bleue en Gigue, bundelen hun krachten om hun positie in de markt te versterken. Samen hebben ze een omzet van zo’n dertig miljoen euro. Welk bedrag met de deal gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.

Ice-Watch op zoek naar partner

14/06/2017

Het Belgische polshorlogebedrijf Ice-Watch staat te koop, al zoekt eigenaar Jean-Pierre Lutgen momenteel vooral naar een minderheidsaandeelhouder. Hij zou ook het liefst in zee gaan met een sectorgenoot.

Bristol sleept Nike voor de rechter wegens boycot

13/06/2017

Euro Shoe Group daagt Nike voor de rechter omdat de sportkledinggigant geen sportschoenen meer wil leveren aan de 270 winkels van diens Bristol-keten in België en Nederland.

Intersport investeert in online segment

09/06/2017

Sportketen Intersport gaat de komende jaren sterk investeren in e-commerce, om zo de achterstand die het heeft opgelopen ten opzichte van de concurrentie dicht te fietsen. Tegen 2020 moet "een substantieel deel van de omzet" online gehaald woorden.

Back to top