Abercrombie & Fitch groeit vooral online.

Abercrombie & Fitch groeit vooral online.

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch heeft zijn groei vooral te danken aan online retail. Het afgelopen jaar steeg de verkoop via het online kanaal zes keer sneller dan in de brick ‘n mortar verkooppunten.

 

In 2010 steeg de omzet van het casual kledingmerk 18,5% ten aanzien van 2009. De online verkoop groeide nochtans maar liefst 41,3% in het voorbije boekjaar. Een groei van ‘slechts’ 7% in de fysieke winkels bezorgde Abercrombie & Fitch echter een kleine domper op de pret.

 

De sterke online groei is vermoedelijk vooral te danken aan het internationale succes van de kledingketen. Abercrombie & Fitch maakt furore buiten de Verenigde Staten, hoewel het er winkelopeningen lang uitstelt. Op de Europese vasteland is men daardoor verplicht de kleding via de Amerikaanse webshop te bestellen.
 

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch heeft zijn groei vooral te danken aan online retail. Het afgelopen jaar steeg de verkoop via het online kanaal zes keer sneller dan in de brick ‘n mortar verkooppunten.

 

In 2010 steeg de omzet van het casual kledingmerk 18,5% ten aanzien van 2009. De online verkoop groeide nochtans maar liefst 41,3% in het voorbije boekjaar. Een groei van ‘slechts’ 7% in de fysieke winkels bezorgde Abercrombie & Fitch echter een kleine domper op de pret.

 

De sterke online groei is vermoedelijk vooral te danken aan het internationale succes van de kledingketen. Abercrombie & Fitch maakt furore buiten de Verenigde Staten, hoewel het er winkelopeningen lang uitstelt. Op de Europese vasteland is men daardoor verplicht de kleding via de Amerikaanse webshop te bestellen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top