Abercrombie & Fitch groeit vooral online.

Abercrombie & Fitch groeit vooral online.

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch heeft zijn groei vooral te danken aan online retail. Het afgelopen jaar steeg de verkoop via het online kanaal zes keer sneller dan in de brick ‘n mortar verkooppunten.

 

In 2010 steeg de omzet van het casual kledingmerk 18,5% ten aanzien van 2009. De online verkoop groeide nochtans maar liefst 41,3% in het voorbije boekjaar. Een groei van ‘slechts’ 7% in de fysieke winkels bezorgde Abercrombie & Fitch echter een kleine domper op de pret.

 

De sterke online groei is vermoedelijk vooral te danken aan het internationale succes van de kledingketen. Abercrombie & Fitch maakt furore buiten de Verenigde Staten, hoewel het er winkelopeningen lang uitstelt. Op de Europese vasteland is men daardoor verplicht de kleding via de Amerikaanse webshop te bestellen.
 

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch heeft zijn groei vooral te danken aan online retail. Het afgelopen jaar steeg de verkoop via het online kanaal zes keer sneller dan in de brick ‘n mortar verkooppunten.

 

In 2010 steeg de omzet van het casual kledingmerk 18,5% ten aanzien van 2009. De online verkoop groeide nochtans maar liefst 41,3% in het voorbije boekjaar. Een groei van ‘slechts’ 7% in de fysieke winkels bezorgde Abercrombie & Fitch echter een kleine domper op de pret.

 

De sterke online groei is vermoedelijk vooral te danken aan het internationale succes van de kledingketen. Abercrombie & Fitch maakt furore buiten de Verenigde Staten, hoewel het er winkelopeningen lang uitstelt. Op de Europese vasteland is men daardoor verplicht de kleding via de Amerikaanse webshop te bestellen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweede Belgische winkel voor Dr. Martens

26/07/2017

Modemerk Dr. Martens heeft na een eerste winkel in Antwerpen nu ook een eigen filiaal geopend in Brussel. De nieuwe winkel is te vinden in de Kleerkopersstraat in het centrum van Brussel en zal de volledige collectie van het merk verkopen.

P&C krijgt boete voor prijsafspraken

26/07/2017

Kledingketen Peek & Cloppenburg (P&C) heeft samen met kledingfabrikant Wellensteyn International in Duitsland een miljoenenboete gekregen voor prijsafspraken in de periode van 2008 tot 2013.

Internationale expansie Veritas verloopt moeizaam

26/07/2017

De internationale expansie van naai- en kledingketen Veritas naar Frankrijk en Duitsland loopt niet van een leien dakje. Veritas startte in 2015 met de eerste testwinkels in het buitenland, maar verdere expansie loopt vertraging op.

Michael Kors wint strijd om Jimmy Choo

25/07/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft een nieuwe eigenaar en het is modebedrijf Michael Kors geworden. Dat telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het luxemerk.

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Back to top