Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken

Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken

Abercrombie & Fitch heeft besloten om zijn beleid op een aantal punten aan te passen om de verkoop omhoog te stuwen. Zo zal het voor het eerst zijn kleding verkopen bij een andere partij.

Verkoop via Asos

De Britse online retailer Asos krijgt de primeur en wordt de eerste retailer die kledij van Abercrombie & Fitch mag verkopen buiten diens eigen winkels of online shop, al wil CEO Mike Jeffries momenteel nog niet bevestigen dat de kleding binnenkort ook te vinden zal zijn bij andere winkels. Het stapt daarnaast ook af van de typische donkere winkels bij zustermerk Hollister door meer licht binnen te laten via de etalages.

 

De veranderingen komen er nadat de verkoop van het merk de laatste tijd grote klappen krijgt en ook het imago van Abercrombie & Fitch bij de jeugd niet meer is wat het geweest is. Veel jonge klanten hebben de overstap gemaakt naar (goedkopere) concurrenten zoals H&M en Forever 21.

 

Klein verlies

Abercrombie & Fitch maakte donderdag zijn cijfers voor het eerste kwartaal bekend, waarbij het een vergelijkbaar omzetverlies leed van 4 procent. Daarmee deed het wel beter dan de verwachte krimp van 5,9 procent en het was het kleinste verlies sinds het vierde kwartaal van 2012.

 

Om de kosten verder te drukken zal het bedrijf dit jaar in de Verenigde Staten nog bijna 70 winkels sluiten waarvan het huurcontract afloopt. A&F heeft ongeveer 840 winkels in de VS.

 

Bij bepaalde winkels werden al tests uitgevoerd met meer licht in de winkel en dat zorgde bij die winkels voor een flinke stijging van de verkoop. Abercrombie & Fitch zegt dat het dit jaar nog 75 tot 100 winkels van Hollister zal vernieuwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top