Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken

Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken

Abercrombie & Fitch heeft besloten om zijn beleid op een aantal punten aan te passen om de verkoop omhoog te stuwen. Zo zal het voor het eerst zijn kleding verkopen bij een andere partij.

Verkoop via Asos

De Britse online retailer Asos krijgt de primeur en wordt de eerste retailer die kledij van Abercrombie & Fitch mag verkopen buiten diens eigen winkels of online shop, al wil CEO Mike Jeffries momenteel nog niet bevestigen dat de kleding binnenkort ook te vinden zal zijn bij andere winkels. Het stapt daarnaast ook af van de typische donkere winkels bij zustermerk Hollister door meer licht binnen te laten via de etalages.

 

De veranderingen komen er nadat de verkoop van het merk de laatste tijd grote klappen krijgt en ook het imago van Abercrombie & Fitch bij de jeugd niet meer is wat het geweest is. Veel jonge klanten hebben de overstap gemaakt naar (goedkopere) concurrenten zoals H&M en Forever 21.

 

Klein verlies

Abercrombie & Fitch maakte donderdag zijn cijfers voor het eerste kwartaal bekend, waarbij het een vergelijkbaar omzetverlies leed van 4 procent. Daarmee deed het wel beter dan de verwachte krimp van 5,9 procent en het was het kleinste verlies sinds het vierde kwartaal van 2012.

 

Om de kosten verder te drukken zal het bedrijf dit jaar in de Verenigde Staten nog bijna 70 winkels sluiten waarvan het huurcontract afloopt. A&F heeft ongeveer 840 winkels in de VS.

 

Bij bepaalde winkels werden al tests uitgevoerd met meer licht in de winkel en dat zorgde bij die winkels voor een flinke stijging van de verkoop. Abercrombie & Fitch zegt dat het dit jaar nog 75 tot 100 winkels van Hollister zal vernieuwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top