Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken

Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken

Abercrombie & Fitch heeft besloten om zijn beleid op een aantal punten aan te passen om de verkoop omhoog te stuwen. Zo zal het voor het eerst zijn kleding verkopen bij een andere partij.

Verkoop via Asos

De Britse online retailer Asos krijgt de primeur en wordt de eerste retailer die kledij van Abercrombie & Fitch mag verkopen buiten diens eigen winkels of online shop, al wil CEO Mike Jeffries momenteel nog niet bevestigen dat de kleding binnenkort ook te vinden zal zijn bij andere winkels. Het stapt daarnaast ook af van de typische donkere winkels bij zustermerk Hollister door meer licht binnen te laten via de etalages.

 

De veranderingen komen er nadat de verkoop van het merk de laatste tijd grote klappen krijgt en ook het imago van Abercrombie & Fitch bij de jeugd niet meer is wat het geweest is. Veel jonge klanten hebben de overstap gemaakt naar (goedkopere) concurrenten zoals H&M en Forever 21.

 

Klein verlies

Abercrombie & Fitch maakte donderdag zijn cijfers voor het eerste kwartaal bekend, waarbij het een vergelijkbaar omzetverlies leed van 4 procent. Daarmee deed het wel beter dan de verwachte krimp van 5,9 procent en het was het kleinste verlies sinds het vierde kwartaal van 2012.

 

Om de kosten verder te drukken zal het bedrijf dit jaar in de Verenigde Staten nog bijna 70 winkels sluiten waarvan het huurcontract afloopt. A&F heeft ongeveer 840 winkels in de VS.

 

Bij bepaalde winkels werden al tests uitgevoerd met meer licht in de winkel en dat zorgde bij die winkels voor een flinke stijging van de verkoop. Abercrombie & Fitch zegt dat het dit jaar nog 75 tot 100 winkels van Hollister zal vernieuwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top