Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken | RetailDetail

Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken

Abercrombie & Fitch past zich aan om verkoop op te krikken

Abercrombie & Fitch heeft besloten om zijn beleid op een aantal punten aan te passen om de verkoop omhoog te stuwen. Zo zal het voor het eerst zijn kleding verkopen bij een andere partij.

Verkoop via Asos

De Britse online retailer Asos krijgt de primeur en wordt de eerste retailer die kledij van Abercrombie & Fitch mag verkopen buiten diens eigen winkels of online shop, al wil CEO Mike Jeffries momenteel nog niet bevestigen dat de kleding binnenkort ook te vinden zal zijn bij andere winkels. Het stapt daarnaast ook af van de typische donkere winkels bij zustermerk Hollister door meer licht binnen te laten via de etalages.

 

De veranderingen komen er nadat de verkoop van het merk de laatste tijd grote klappen krijgt en ook het imago van Abercrombie & Fitch bij de jeugd niet meer is wat het geweest is. Veel jonge klanten hebben de overstap gemaakt naar (goedkopere) concurrenten zoals H&M en Forever 21.

 

Klein verlies

Abercrombie & Fitch maakte donderdag zijn cijfers voor het eerste kwartaal bekend, waarbij het een vergelijkbaar omzetverlies leed van 4 procent. Daarmee deed het wel beter dan de verwachte krimp van 5,9 procent en het was het kleinste verlies sinds het vierde kwartaal van 2012.

 

Om de kosten verder te drukken zal het bedrijf dit jaar in de Verenigde Staten nog bijna 70 winkels sluiten waarvan het huurcontract afloopt. A&F heeft ongeveer 840 winkels in de VS.

 

Bij bepaalde winkels werden al tests uitgevoerd met meer licht in de winkel en dat zorgde bij die winkels voor een flinke stijging van de verkoop. Abercrombie & Fitch zegt dat het dit jaar nog 75 tot 100 winkels van Hollister zal vernieuwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.