Abercrombie & Fitch splitst rollen van CEO en voorzitter | RetailDetail

Abercrombie & Fitch splitst rollen van CEO en voorzitter

Abercrombie & Fitch splitst rollen van CEO en voorzitter

Abercrombie & Fitch heeft de rollen van CEO en voorzitter gesplitst om zo de aandeelhouders tevreden te stellen. Die wilden eigenlijk dat CEO Michael Jeffries vervangen zou worden.

Vel van Jeffries gered

Michael Jeffries is al sinds 1996 voorzitter van de raad van bestuur en CEO van Abercrombie & Fitch. Hij zal deel blijven uitmaken van die raad en de rol van CEO behouden, maar Arthur Martinez zal voortaan de rol van 'non-executive chairman' opnemen.


Martinez maakt ook al deel uit van de raden van American International Group en IAC/InterActiveCorp. Naast de benoeming van Martinez werden ook Terry Burman en Charles Perrin benoemd als leden van de raad van bestuur van A&F.


De veranderingen binnen Ambercrombie & Fitch komen er nadat een deel van de aandeelhouders eerder hadden gevraagd om Jeffries te vervangen. Die vraag kwam er nadat Jeffries steeds minder voeling leek te hebben met de klanten van A&F, die niet meer zo massaal lijken te vallen voor de collecties van het bedrijf en de halfnaakte modellen die in de winkels werken, wat leidde tot lagere verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.