Abercrombie & Fitch stapt af van sexy reclame

Abercrombie & Fitch stapt af van sexy reclame

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch zegt af te stappen van de typische reclame waarvoor het merk de laatste jaren bekend staat. Zo zullen onder andere de half ontblote modellen in de winkels verdwijnen.

Andere sfeer in winkels

Abercrombie & Fitch heeft de laatste tijd te maken met tegenvallende verkopen en is daarom op zoek naar een nieuwe invalshoek. De aantrekkingskracht van het merk bij jongeren is sterk teruggevallen en de gimmicks die werden gebruikt om klanten naar de winkels te lokken, lijken niet meer aan te slaan.


Het Amerikaanse merk heeft nu besloten om zijn imago volledig om te gooien, in de hoop de verkoop terug op te krikken. De verandering komt er enkele maanden na het vertrek van ex-CEO Mike Jeffries, die steeds was blijven vasthouden aan het credo dat seks verkoopt.


Belangrijk onderdeel van het nieuwe imago zijn nieuwe regels die er voor moeten zorgen dat de winkels een meer open karakter krijgen. Zo zullen nieuwe werknemers niet meer aangenomen worden op basis van hun uiterlijk. Werknemers zullen ook meer vrijheid krijgen op vlak van eigen styling. Daarnaast komt er meer verlichting in de winkels en wordt de muziek minder hard gezet.


Ook de collecties worden aangepakt. De kledij zal in meer maten verkocht worden en er komen ook producten in de kleur zwart, wat voorheen een taboe was bij het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top