Abercrombie & Fitch stapt af van sexy reclame | RetailDetail

Abercrombie & Fitch stapt af van sexy reclame

Abercrombie & Fitch stapt af van sexy reclame

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch zegt af te stappen van de typische reclame waarvoor het merk de laatste jaren bekend staat. Zo zullen onder andere de half ontblote modellen in de winkels verdwijnen.

Andere sfeer in winkels

Abercrombie & Fitch heeft de laatste tijd te maken met tegenvallende verkopen en is daarom op zoek naar een nieuwe invalshoek. De aantrekkingskracht van het merk bij jongeren is sterk teruggevallen en de gimmicks die werden gebruikt om klanten naar de winkels te lokken, lijken niet meer aan te slaan.


Het Amerikaanse merk heeft nu besloten om zijn imago volledig om te gooien, in de hoop de verkoop terug op te krikken. De verandering komt er enkele maanden na het vertrek van ex-CEO Mike Jeffries, die steeds was blijven vasthouden aan het credo dat seks verkoopt.


Belangrijk onderdeel van het nieuwe imago zijn nieuwe regels die er voor moeten zorgen dat de winkels een meer open karakter krijgen. Zo zullen nieuwe werknemers niet meer aangenomen worden op basis van hun uiterlijk. Werknemers zullen ook meer vrijheid krijgen op vlak van eigen styling. Daarnaast komt er meer verlichting in de winkels en wordt de muziek minder hard gezet.


Ook de collecties worden aangepakt. De kledij zal in meer maten verkocht worden en er komen ook producten in de kleur zwart, wat voorheen een taboe was bij het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.