Abercrombie & Fitch stapt af van sexy reclame

Abercrombie & Fitch stapt af van sexy reclame

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch zegt af te stappen van de typische reclame waarvoor het merk de laatste jaren bekend staat. Zo zullen onder andere de half ontblote modellen in de winkels verdwijnen.

Andere sfeer in winkels

Abercrombie & Fitch heeft de laatste tijd te maken met tegenvallende verkopen en is daarom op zoek naar een nieuwe invalshoek. De aantrekkingskracht van het merk bij jongeren is sterk teruggevallen en de gimmicks die werden gebruikt om klanten naar de winkels te lokken, lijken niet meer aan te slaan.


Het Amerikaanse merk heeft nu besloten om zijn imago volledig om te gooien, in de hoop de verkoop terug op te krikken. De verandering komt er enkele maanden na het vertrek van ex-CEO Mike Jeffries, die steeds was blijven vasthouden aan het credo dat seks verkoopt.


Belangrijk onderdeel van het nieuwe imago zijn nieuwe regels die er voor moeten zorgen dat de winkels een meer open karakter krijgen. Zo zullen nieuwe werknemers niet meer aangenomen worden op basis van hun uiterlijk. Werknemers zullen ook meer vrijheid krijgen op vlak van eigen styling. Daarnaast komt er meer verlichting in de winkels en wordt de muziek minder hard gezet.


Ook de collecties worden aangepakt. De kledij zal in meer maten verkocht worden en er komen ook producten in de kleur zwart, wat voorheen een taboe was bij het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top