Abercrombie & Fitch verlengt contract van CEO

Abercrombie & Fitch verlengt contract van CEO

Abercrombie & Fitch heeft het contract van CEO Mike Jeffries met één jaar verlengd, hoewel de omzet van het modebedrijf al een tijdje aan het dalen is... en ondanks de druk vanuit de aandeelhouders om het ontslag van Jeffries.

Aandeelhouder niet blij

Jeffries had bij Abercrombie & Fitch een contract van vijf jaar dat op 1 februari 2014 zou aflopen, maar daar wordt nu dus een extra jaar aan gebreid. Met het nieuwe contract verdient Jeffries 1,1 miljoen euro per jaar, maar als het bedrijf bepaalde doelen haalt, dan kan hij jaarlijks een bonus tot 3,3 miljoen euro krijgen. Daar nog bovenop zit er ook nog een 'long-term incentive' in het contract, die kan oplopen tot 4,5 miljoen euro.

 

Jeffries is echter baas over een bedrijf dat al veel van zijn pluimen moest laten: drie kwartalen al daalt de omzet van het bedrijf. Het is mede daarom dat Engaged Capital, dat 0,5 procent van de aandelen van het bedrijf in handen heeft, eiste om Jeffries te vervangen. Engaged Capital zou ook graag zien dat het bedrijf verkocht wordt, maar ziet Jeffries als een grote belemmering daarvoor.

 

Engaged is dan ook niet tevreden over het nieuwe contract voor de CEO: "De beslissing lijkt te zijn gemaakt zonder enige noemenswaardige discussie met de aandeelhouders. Het is een overhaaste beslissing, nog geen week na onze vraag" (om ontslag van Jeffries), schrijft Glenn Welling, bestuurslid van Engaged Capital, in een brief aan het bestuur van Abercrombie & Fitch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top