Abercrombie & Fitch verwacht betere resultaten | RetailDetail

Abercrombie & Fitch verwacht betere resultaten

Abercrombie & Fitch verwacht betere resultaten

Het Amerikaanse kledingbedrijf Abercrombie & Fitch heeft te kennen gegeven dat het verwacht dat de resultaten in de tweede helft van het financieel jaar terug de juiste richting zullen uitgaan. Het zegt nu al verbeteringen te zien bij Hollister.

Veranderingen aan imago

"Onze ommekeer zal niet zomaar gebeuren, maar we geloven dat de veranderingen die we maken onze iconische merken opnieuw zullen doen opleven en tot een blijvende verbetering zullen leiden", zegt interim-CEO Arthur Martinez.


In het eerste kwartaal van 2015 daalde de netto-omzet van Abercrombie & Fitch met 14 procent naar 709,4 miljoen dollar (649,7 miljoen euro). Ook de vergelijkbare omzet daalde met acht procent, al was dat beter dan de voorspelde 8,7 procent.


Een jaar geleden maakte het bedrijf al 23,7 miljoen dollar (21,6 miljoen euro) verlies, maar in het eerste kwartaal van 2015 was dat nog opgelopen naar 63,2 miljoen dollar (57,9 miljoen euro).


Abercrombie & Fitch liet onlangs weten af te stappen van zijn sexy reclames en de inkleding van de winkels aan te pakken. De merken van het bedrijf verliezen immers aantrekkingskracht bij jongeren en dus moet het op zoek naar een nieuwe invalshoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.