Abercrombie & Fitch verwacht betere resultaten

Abercrombie & Fitch verwacht betere resultaten

Het Amerikaanse kledingbedrijf Abercrombie & Fitch heeft te kennen gegeven dat het verwacht dat de resultaten in de tweede helft van het financieel jaar terug de juiste richting zullen uitgaan. Het zegt nu al verbeteringen te zien bij Hollister.

Veranderingen aan imago

"Onze ommekeer zal niet zomaar gebeuren, maar we geloven dat de veranderingen die we maken onze iconische merken opnieuw zullen doen opleven en tot een blijvende verbetering zullen leiden", zegt interim-CEO Arthur Martinez.


In het eerste kwartaal van 2015 daalde de netto-omzet van Abercrombie & Fitch met 14 procent naar 709,4 miljoen dollar (649,7 miljoen euro). Ook de vergelijkbare omzet daalde met acht procent, al was dat beter dan de voorspelde 8,7 procent.


Een jaar geleden maakte het bedrijf al 23,7 miljoen dollar (21,6 miljoen euro) verlies, maar in het eerste kwartaal van 2015 was dat nog opgelopen naar 63,2 miljoen dollar (57,9 miljoen euro).


Abercrombie & Fitch liet onlangs weten af te stappen van zijn sexy reclames en de inkleding van de winkels aan te pakken. De merken van het bedrijf verliezen immers aantrekkingskracht bij jongeren en dus moet het op zoek naar een nieuwe invalshoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top