Abercrombie & Fitch verwacht betere resultaten

Abercrombie & Fitch verwacht betere resultaten

Het Amerikaanse kledingbedrijf Abercrombie & Fitch heeft te kennen gegeven dat het verwacht dat de resultaten in de tweede helft van het financieel jaar terug de juiste richting zullen uitgaan. Het zegt nu al verbeteringen te zien bij Hollister.

Veranderingen aan imago

"Onze ommekeer zal niet zomaar gebeuren, maar we geloven dat de veranderingen die we maken onze iconische merken opnieuw zullen doen opleven en tot een blijvende verbetering zullen leiden", zegt interim-CEO Arthur Martinez.


In het eerste kwartaal van 2015 daalde de netto-omzet van Abercrombie & Fitch met 14 procent naar 709,4 miljoen dollar (649,7 miljoen euro). Ook de vergelijkbare omzet daalde met acht procent, al was dat beter dan de voorspelde 8,7 procent.


Een jaar geleden maakte het bedrijf al 23,7 miljoen dollar (21,6 miljoen euro) verlies, maar in het eerste kwartaal van 2015 was dat nog opgelopen naar 63,2 miljoen dollar (57,9 miljoen euro).


Abercrombie & Fitch liet onlangs weten af te stappen van zijn sexy reclames en de inkleding van de winkels aan te pakken. De merken van het bedrijf verliezen immers aantrekkingskracht bij jongeren en dus moet het op zoek naar een nieuwe invalshoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top