Adidas heeft goed derde kwartaal achter de rug

Adidas heeft goed derde kwartaal achter de rug

Adidas heeft zijn verwachtingen voor het volledige jaar opgetrokken, nadat het positieve resultaten kon voorleggen in het derde kwartaal. Zowel de omzet als de winst gingen in die periode met meer dan 10 procent omhoog.

Doel sneller behaald dan verwacht

De totale omzet van het Duitse sportkledingmerk ging in het derde kwartaal omhoog met 13 procent en kwam zo uit op 4,76 miljard euro. Dankzij die stijging kon Adidas ook een nettowinst van 311 miljoen euro voorleggen. Dat is een stijging van iets meer dan tien procent ten opzichte van vorig jaar, toen Adidas een nettowinst van 282 miljoen euro haalde.


Omwille van die positieve cijfers heeft Adidas besloten om de verwachtingen voor het volledige jaar op te trekken. Het verwacht nu een omzetgroei in de richting van tien procent. "Dankzij uitstekende prestaties in de eerste negen maanden gaan we sneller dan verwacht het doel voor 2015 halen", zegt Herbert Hainer, CEO van Adidas.


Vorig jaar was één van de zwakste jaren voor Adidas, waarin het voornamelijk klappen kreeg binnen zijn golfdivisie. Het is sindsdien sterker beginnen investeren in marketing, voornamelijk in de Verenigde Staten, waar het steeds meer terrein verloor ten opzichte van eeuwige concurrent Nike.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top