Adidas stelt nieuw management aan

Adidas stelt nieuw management aan

In een zoektocht naar meer omzet heeft Adidas in zowel Europa als de Verenigde Staten een nieuw management aangesteld. Adidas loopt immers achter op eeuwige concurrent Nike en wil de omzet opkrikken, om zo de concurrentie terug te kunnen aangaan.

Omzetverlies bij Adidas, stijging bij Nike

In het tweede kwartaal tekende Adidas een omzetdaling van 11 procent op in West-Europa en een daling van 2 procent in Noord-Amerika, terwijl Nike in zijn eerste kwartaal een stijging zag van 8 procent in West-Europa en van 9 procent in Noord-Amerika. Vorige maand stuurde Adidas ook al een winstwaarschuwing uit vanwege slechte wisselkoersen, een mindere verkoop van golfproducten en problemen met de distributie in Rusland.


In de Verenigde Staten gaat Adidas het management voor Adidas en Reebok samenbrengen onder de naam Adidas Group North America. Aan het hoofd daarvan komt Patrik Nillson, momenteel al aan het hoofd van Adidas North America. Het hoofd van Reebok, Uli Becker, verlaat het bedrijf. "Deze nieuwe indeling zal onze groep sterker maken en ons sneller laten groeien in de VS", zei CEO Herbert Hainer.

 

Ook in Europa wordt alles samengebracht in één groep: alle landen in West-Europa zullen aanzien worden als één grote regio. "Het consumentengedrag is snel aan het veranderen in Europa: landsgrenzen worden minder relevant voor onze klanten", zei Hainer. Aan het hoofd van de nieuwe indeling komt Gil Steyaert, die momenteel de leiding heeft over de noordelijke regio van Adidas in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top