Adidas stelt nieuw management aan | RetailDetail

Adidas stelt nieuw management aan

Adidas stelt nieuw management aan

In een zoektocht naar meer omzet heeft Adidas in zowel Europa als de Verenigde Staten een nieuw management aangesteld. Adidas loopt immers achter op eeuwige concurrent Nike en wil de omzet opkrikken, om zo de concurrentie terug te kunnen aangaan.

Omzetverlies bij Adidas, stijging bij Nike

In het tweede kwartaal tekende Adidas een omzetdaling van 11 procent op in West-Europa en een daling van 2 procent in Noord-Amerika, terwijl Nike in zijn eerste kwartaal een stijging zag van 8 procent in West-Europa en van 9 procent in Noord-Amerika. Vorige maand stuurde Adidas ook al een winstwaarschuwing uit vanwege slechte wisselkoersen, een mindere verkoop van golfproducten en problemen met de distributie in Rusland.


In de Verenigde Staten gaat Adidas het management voor Adidas en Reebok samenbrengen onder de naam Adidas Group North America. Aan het hoofd daarvan komt Patrik Nillson, momenteel al aan het hoofd van Adidas North America. Het hoofd van Reebok, Uli Becker, verlaat het bedrijf. "Deze nieuwe indeling zal onze groep sterker maken en ons sneller laten groeien in de VS", zei CEO Herbert Hainer.

 

Ook in Europa wordt alles samengebracht in één groep: alle landen in West-Europa zullen aanzien worden als één grote regio. "Het consumentengedrag is snel aan het veranderen in Europa: landsgrenzen worden minder relevant voor onze klanten", zei Hainer. Aan het hoofd van de nieuwe indeling komt Gil Steyaert, die momenteel de leiding heeft over de noordelijke regio van Adidas in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.