Adidas vormt winkels om tot stadions

Adidas vormt winkels om tot stadions

Adidas is bezig met het uitrollen van een nieuw concept dat de verkoop van het merk in de eigen winkels extra moet aanzwengelen. Het wil daartoe 25 grote filialen een echt stadiongevoel geven.

Juichende fans

Het nieuwe concept is al ingevoerd in de winkel van Peking, de grootste van Adidas wereldwijd. De nieuwe stijl geeft de winkels een tunnel aan de ingang, waar klanten zullen verwelkomd worden met geluiden van juichende fans. De paskamers zijn dan weer ingekleed als de kleedkamers. In het midden van de winkel is er plaats met touchscreens, waar klanten producten kunnen opzoeken.

 

Na Peking wil Adidas het concept nog naar 24 andere vestigingen brengen, waaronder nieuwe winkels in Rio de Janeiro en in het Bluewater-winkelcentrum in Kent. Daarnaast zal Adidas focussen op het openen van nieuwe winkels in opkomende gebieden, zoals Rusland en het Midden-Oosten. Daar is nog veel ruimte voor merk-specifieke winkels, aangezien er minder ketens aanwezig zijn.

 

Retail belangrijker maken

Tegen 2015 wil Adidas in totaal 4,1 miljard euro verdienen aan zijn eigen winkels, op een totaalbedrag van 17 miljard euro omzet. Het wil tegen dan ongeveer 100 winkels extra hebben, waardoor het op een totaal van 2.800 winkels zou komen. In 2007 waren dat er nog maar ongeveer 1.000.

 

Met de hhogere verkopen in de eigen winkels hoopt Adidas Nike het vuur aan de schenen te leggen: dat is vóór Adidas de grootste producent van sportkleding, terwijl de Duitsers de laatste jaren bovendien moeten toezien hoe het marktaandeel in Europa – waar het nog steeds de grootste is – verliest. Adidas maakt op 5 maart zijn financiële cijfers voor het volledige voorgaande boekjaar bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top