Adidas vormt winkels om tot stadions

Adidas vormt winkels om tot stadions

Adidas is bezig met het uitrollen van een nieuw concept dat de verkoop van het merk in de eigen winkels extra moet aanzwengelen. Het wil daartoe 25 grote filialen een echt stadiongevoel geven.

Juichende fans

Het nieuwe concept is al ingevoerd in de winkel van Peking, de grootste van Adidas wereldwijd. De nieuwe stijl geeft de winkels een tunnel aan de ingang, waar klanten zullen verwelkomd worden met geluiden van juichende fans. De paskamers zijn dan weer ingekleed als de kleedkamers. In het midden van de winkel is er plaats met touchscreens, waar klanten producten kunnen opzoeken.

 

Na Peking wil Adidas het concept nog naar 24 andere vestigingen brengen, waaronder nieuwe winkels in Rio de Janeiro en in het Bluewater-winkelcentrum in Kent. Daarnaast zal Adidas focussen op het openen van nieuwe winkels in opkomende gebieden, zoals Rusland en het Midden-Oosten. Daar is nog veel ruimte voor merk-specifieke winkels, aangezien er minder ketens aanwezig zijn.

 

Retail belangrijker maken

Tegen 2015 wil Adidas in totaal 4,1 miljard euro verdienen aan zijn eigen winkels, op een totaalbedrag van 17 miljard euro omzet. Het wil tegen dan ongeveer 100 winkels extra hebben, waardoor het op een totaal van 2.800 winkels zou komen. In 2007 waren dat er nog maar ongeveer 1.000.

 

Met de hhogere verkopen in de eigen winkels hoopt Adidas Nike het vuur aan de schenen te leggen: dat is vóór Adidas de grootste producent van sportkleding, terwijl de Duitsers de laatste jaren bovendien moeten toezien hoe het marktaandeel in Europa – waar het nog steeds de grootste is – verliest. Adidas maakt op 5 maart zijn financiële cijfers voor het volledige voorgaande boekjaar bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top