Adidas vormt winkels om tot stadions

Adidas vormt winkels om tot stadions

Adidas is bezig met het uitrollen van een nieuw concept dat de verkoop van het merk in de eigen winkels extra moet aanzwengelen. Het wil daartoe 25 grote filialen een echt stadiongevoel geven.

Juichende fans

Het nieuwe concept is al ingevoerd in de winkel van Peking, de grootste van Adidas wereldwijd. De nieuwe stijl geeft de winkels een tunnel aan de ingang, waar klanten zullen verwelkomd worden met geluiden van juichende fans. De paskamers zijn dan weer ingekleed als de kleedkamers. In het midden van de winkel is er plaats met touchscreens, waar klanten producten kunnen opzoeken.

 

Na Peking wil Adidas het concept nog naar 24 andere vestigingen brengen, waaronder nieuwe winkels in Rio de Janeiro en in het Bluewater-winkelcentrum in Kent. Daarnaast zal Adidas focussen op het openen van nieuwe winkels in opkomende gebieden, zoals Rusland en het Midden-Oosten. Daar is nog veel ruimte voor merk-specifieke winkels, aangezien er minder ketens aanwezig zijn.

 

Retail belangrijker maken

Tegen 2015 wil Adidas in totaal 4,1 miljard euro verdienen aan zijn eigen winkels, op een totaalbedrag van 17 miljard euro omzet. Het wil tegen dan ongeveer 100 winkels extra hebben, waardoor het op een totaal van 2.800 winkels zou komen. In 2007 waren dat er nog maar ongeveer 1.000.

 

Met de hhogere verkopen in de eigen winkels hoopt Adidas Nike het vuur aan de schenen te leggen: dat is vóór Adidas de grootste producent van sportkleding, terwijl de Duitsers de laatste jaren bovendien moeten toezien hoe het marktaandeel in Europa – waar het nog steeds de grootste is – verliest. Adidas maakt op 5 maart zijn financiële cijfers voor het volledige voorgaande boekjaar bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5 procent en ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1 procent.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top