Adidas vormt winkels om tot stadions | RetailDetail

Adidas vormt winkels om tot stadions

Adidas vormt winkels om tot stadions

Adidas is bezig met het uitrollen van een nieuw concept dat de verkoop van het merk in de eigen winkels extra moet aanzwengelen. Het wil daartoe 25 grote filialen een echt stadiongevoel geven.

Juichende fans

Het nieuwe concept is al ingevoerd in de winkel van Peking, de grootste van Adidas wereldwijd. De nieuwe stijl geeft de winkels een tunnel aan de ingang, waar klanten zullen verwelkomd worden met geluiden van juichende fans. De paskamers zijn dan weer ingekleed als de kleedkamers. In het midden van de winkel is er plaats met touchscreens, waar klanten producten kunnen opzoeken.

 

Na Peking wil Adidas het concept nog naar 24 andere vestigingen brengen, waaronder nieuwe winkels in Rio de Janeiro en in het Bluewater-winkelcentrum in Kent. Daarnaast zal Adidas focussen op het openen van nieuwe winkels in opkomende gebieden, zoals Rusland en het Midden-Oosten. Daar is nog veel ruimte voor merk-specifieke winkels, aangezien er minder ketens aanwezig zijn.

 

Retail belangrijker maken

Tegen 2015 wil Adidas in totaal 4,1 miljard euro verdienen aan zijn eigen winkels, op een totaalbedrag van 17 miljard euro omzet. Het wil tegen dan ongeveer 100 winkels extra hebben, waardoor het op een totaal van 2.800 winkels zou komen. In 2007 waren dat er nog maar ongeveer 1.000.

 

Met de hhogere verkopen in de eigen winkels hoopt Adidas Nike het vuur aan de schenen te leggen: dat is vóór Adidas de grootste producent van sportkleding, terwijl de Duitsers de laatste jaren bovendien moeten toezien hoe het marktaandeel in Europa – waar het nog steeds de grootste is – verliest. Adidas maakt op 5 maart zijn financiële cijfers voor het volledige voorgaande boekjaar bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.