Adidas wil schoenen in winkels maken

Adidas wil schoenen in winkels maken

Adidas wil de komende jaren verschillende Store Factories openen, waar klanten hun schoenen volledig naar hun wens laten maken. De schoenen moeten zo volledig afgestemd worden op de klant. De eerste van die winkels moet binnen twee jaar zijn deuren openen.

Eerste "winkelfabriek" binnen 2 jaar

Klanten kunnen in de winkel hun voeten laten opmeten en daarna wordt er in de winkel zelf een schoen gemaakt die perfect moet passen. Het maken van die schoenen zou maar enkele minuten in beslag moeten nemen.

 

Het grote voordeel van dit soort winkels is dat Adidas minder rekening moet houden met voorraadbeheer: er worden immers slechts zoveel schoenen gemaakt als nodig is. Het is echter niet de bedoeling dat de winkels in de toekomst de grote productiefabrieken in Azië gaan vervangen en het blijft ook maar de vraag of de prijzen van de artikelen die in de winkels worden gemaakt niet een stuk hoger gaan liggen.

 

Adidas maakte vorige week ook al bekend dat er een mogelijkheid bestaat dat de golfdivisie of een deel ervan van de hand wordt gedaan. Het golfmerk TaylorMade kwam in 1997 via de overname van het Franse Salomon bij het bedrijf terecht, maar sindsdien gaan de resultaten steevast achteruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top