Adidas wil schoenen in winkels maken

Adidas wil schoenen in winkels maken

Adidas wil de komende jaren verschillende Store Factories openen, waar klanten hun schoenen volledig naar hun wens laten maken. De schoenen moeten zo volledig afgestemd worden op de klant. De eerste van die winkels moet binnen twee jaar zijn deuren openen.

Eerste "winkelfabriek" binnen 2 jaar

Klanten kunnen in de winkel hun voeten laten opmeten en daarna wordt er in de winkel zelf een schoen gemaakt die perfect moet passen. Het maken van die schoenen zou maar enkele minuten in beslag moeten nemen.

 

Het grote voordeel van dit soort winkels is dat Adidas minder rekening moet houden met voorraadbeheer: er worden immers slechts zoveel schoenen gemaakt als nodig is. Het is echter niet de bedoeling dat de winkels in de toekomst de grote productiefabrieken in Azië gaan vervangen en het blijft ook maar de vraag of de prijzen van de artikelen die in de winkels worden gemaakt niet een stuk hoger gaan liggen.

 

Adidas maakte vorige week ook al bekend dat er een mogelijkheid bestaat dat de golfdivisie of een deel ervan van de hand wordt gedaan. Het golfmerk TaylorMade kwam in 1997 via de overname van het Franse Salomon bij het bedrijf terecht, maar sindsdien gaan de resultaten steevast achteruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top