Adidas zet Instagram op je schoenen

Adidas zet Instagram op je schoenen

Sportkledingmerk Adidas heeft zijn Mi Adidas-campagne nieuw leven ingeblazen: het bedrijf gaat het mogelijk maken voor zijn klanten om hun foto's van Instagram op hun schoenen te laten printen of om designs van Adidas te gebruiken.

Enkel voor ZX Flux

Adidas heeft een app ontwikkeld waarin gebruikers foto's kunnen selecteren en die op hun schoenen plaatsen, om zo zelf hun eigen designs in elkaar te boksen. Voorlopig werkt de app wel enkel voor de schoenen van het model Adidas ZX Flux.

 

De release staat gepland voor augustus van dit jaar. Het is voorlopig nog niet geweten wat de extra kost zal zijn voor het creëren van een eigen model. De schoenen van het model ZX Flux worden momenteel verkocht voor een prijs van ongeveer 90 euro.

 

Met Mi Adidas kunnen klanten al designs van bepaalde modellen aanpassen, maar momenteel is dat nog beperkt tot het kiezen van andere kleuren. Ook grote concurrent Nike heeft een gelijkaardig programma met Nike ID: daar moet een klant een bepaald bedrag bijbetalen voor de wijzingen, dat afhankelijk is van het aantal veranderingen dat werd aangebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top