Adidas zet Instagram op je schoenen | RetailDetail

Adidas zet Instagram op je schoenen

Adidas zet Instagram op je schoenen

Sportkledingmerk Adidas heeft zijn Mi Adidas-campagne nieuw leven ingeblazen: het bedrijf gaat het mogelijk maken voor zijn klanten om hun foto's van Instagram op hun schoenen te laten printen of om designs van Adidas te gebruiken.

Enkel voor ZX Flux

Adidas heeft een app ontwikkeld waarin gebruikers foto's kunnen selecteren en die op hun schoenen plaatsen, om zo zelf hun eigen designs in elkaar te boksen. Voorlopig werkt de app wel enkel voor de schoenen van het model Adidas ZX Flux.

 

De release staat gepland voor augustus van dit jaar. Het is voorlopig nog niet geweten wat de extra kost zal zijn voor het creëren van een eigen model. De schoenen van het model ZX Flux worden momenteel verkocht voor een prijs van ongeveer 90 euro.

 

Met Mi Adidas kunnen klanten al designs van bepaalde modellen aanpassen, maar momenteel is dat nog beperkt tot het kiezen van andere kleuren. Ook grote concurrent Nike heeft een gelijkaardig programma met Nike ID: daar moet een klant een bepaald bedrag bijbetalen voor de wijzingen, dat afhankelijk is van het aantal veranderingen dat werd aangebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.