Adidas zet Instagram op je schoenen

Adidas zet Instagram op je schoenen

Sportkledingmerk Adidas heeft zijn Mi Adidas-campagne nieuw leven ingeblazen: het bedrijf gaat het mogelijk maken voor zijn klanten om hun foto's van Instagram op hun schoenen te laten printen of om designs van Adidas te gebruiken.

Enkel voor ZX Flux

Adidas heeft een app ontwikkeld waarin gebruikers foto's kunnen selecteren en die op hun schoenen plaatsen, om zo zelf hun eigen designs in elkaar te boksen. Voorlopig werkt de app wel enkel voor de schoenen van het model Adidas ZX Flux.

 

De release staat gepland voor augustus van dit jaar. Het is voorlopig nog niet geweten wat de extra kost zal zijn voor het creëren van een eigen model. De schoenen van het model ZX Flux worden momenteel verkocht voor een prijs van ongeveer 90 euro.

 

Met Mi Adidas kunnen klanten al designs van bepaalde modellen aanpassen, maar momenteel is dat nog beperkt tot het kiezen van andere kleuren. Ook grote concurrent Nike heeft een gelijkaardig programma met Nike ID: daar moet een klant een bepaald bedrag bijbetalen voor de wijzingen, dat afhankelijk is van het aantal veranderingen dat werd aangebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top