Adidas zoekt opvolger voor CEO Herbert Hainer

Adidas zoekt opvolger voor CEO Herbert Hainer

Hoewel Herbert Hainer het zelf eerder in alle toonaarden ontkende, is zijn rijk bij Adidas bijna ten einde. De groep zoekt een nieuwe CEO, die de kloof met concurrent Nike weer kan dichten (of minstens verkleinen).

Hainer officieel pas weg in 2017

Adidas heeft de zoektocht naar een opvolger voor CEO Herbert Hainer opgestart: in een brief aan zijn medewerkers liet het concern weten "intensief op zoek te gaan naar interne én externe kandidaten om Herbert Hainer op te volgen". Hainers mandaat loopt officieel nog tot 2017.

 

Vorige maand had Hainer nog ontkend dat zijn positie ter discussie staat. Nochtans staat de 60-jarige Hainer (foto), die de Duitse sportreus sinds 2001 leidt en van alle CEO's van de grote Duitse beursgenoteerde bedrijven de langste staat van dienst heeft, al een tijdje onder druk van de aandeelhouders omdat hij er maar niet in slaagt de kloof met het nummer 1, het Amerikaanse Nike, te dichten. Integendeel zelfs: Adidas moet almaar meer terrein prijsgeven.

 

Het nieuws over het (nakende) vertrek van Herbert Hainer werd op de beurs van Frankfurt alvast positief onthaald: het aandeel spurtte gezwind bijna 5% hoger. Op 26 maart stelt Hainer samen met de nieuwe 'global brand chief' Eric Liedtke en verkoopdirecteur Roland Auschel een nieuw vijfjarenplan voor, dat Adidas tegen 2020 aan een jaarlijkse verkoop van zo'n 20 miljard euro moet helpen (tegen 14,8 miljard euro in 2014). Begin maart publiceert Adidas zijn jaarresultaten voor 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top