A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk | RetailDetail

A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

Abercrombie & Fitch wil van zijn surfmerk Hollister een fast-fashionmerk maken. Zo moet het beter concurreren met rivalen zoals H&M, die de laatste tijd een flinke voorsprong nemen bij tieners.

Lagere prijs, meer collecties

De grootste verandering voor het merk zal een verlaging van de prijs zijn, die samengaat met meer bevoorrading vanuit de Verenigde Staten, om zo sneller nieuwe collecties in de winkel te krijgen. Die combinatie is een belangrijke factor voor het succes van onder andere H&M: hun klanten kunnen zo vaker een bezoekje aan de winkel brengen, zelfs bij een lager budget.

 

Om de overgang naar fast fashion te versoepelen is Abercrombie ook op zoek naar een nieuwe directeur voor Hollister, liefst iemand met ervaring in fast fashion.

 

Sluiting filialen

Hollister had vorig jaar een omzet van 2,1 miljard dollar (1,5 miljard euro), de helft van het volledige A&F-concern, maar ten opzichte van het vorige boekjaar daalde de vergelijkbare omzet wel met 14 procent. Abecrombie verwacht dan ook dat het dit jaar tussen zestig en zeventig winkels zal moeten sluiten in de Verenigde Staten, waarvan de meeste Hollister-filialen zullen zijn.

 

Door de mindere resultaten van Abercrombie & Fitch en Hollister is er ook wat rumoer ontstaan aan de top van het bedrijf. Investeringsmaatschappij Engaged Capital wil enkele veranderingen binnen de raad van bestuur, waaronder het ontslag van CEO Mike Jeffries. Die laatste is ondertussen al vervangen als voorzitter van de raad van bestuur, maar is nog steeds CEO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.