A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk | RetailDetail

A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

Abercrombie & Fitch wil van zijn surfmerk Hollister een fast-fashionmerk maken. Zo moet het beter concurreren met rivalen zoals H&M, die de laatste tijd een flinke voorsprong nemen bij tieners.

Lagere prijs, meer collecties

De grootste verandering voor het merk zal een verlaging van de prijs zijn, die samengaat met meer bevoorrading vanuit de Verenigde Staten, om zo sneller nieuwe collecties in de winkel te krijgen. Die combinatie is een belangrijke factor voor het succes van onder andere H&M: hun klanten kunnen zo vaker een bezoekje aan de winkel brengen, zelfs bij een lager budget.

 

Om de overgang naar fast fashion te versoepelen is Abercrombie ook op zoek naar een nieuwe directeur voor Hollister, liefst iemand met ervaring in fast fashion.

 

Sluiting filialen

Hollister had vorig jaar een omzet van 2,1 miljard dollar (1,5 miljard euro), de helft van het volledige A&F-concern, maar ten opzichte van het vorige boekjaar daalde de vergelijkbare omzet wel met 14 procent. Abecrombie verwacht dan ook dat het dit jaar tussen zestig en zeventig winkels zal moeten sluiten in de Verenigde Staten, waarvan de meeste Hollister-filialen zullen zijn.

 

Door de mindere resultaten van Abercrombie & Fitch en Hollister is er ook wat rumoer ontstaan aan de top van het bedrijf. Investeringsmaatschappij Engaged Capital wil enkele veranderingen binnen de raad van bestuur, waaronder het ontslag van CEO Mike Jeffries. Die laatste is ondertussen al vervangen als voorzitter van de raad van bestuur, maar is nog steeds CEO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.