A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk | RetailDetail

A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

Abercrombie & Fitch wil van zijn surfmerk Hollister een fast-fashionmerk maken. Zo moet het beter concurreren met rivalen zoals H&M, die de laatste tijd een flinke voorsprong nemen bij tieners.

Lagere prijs, meer collecties

De grootste verandering voor het merk zal een verlaging van de prijs zijn, die samengaat met meer bevoorrading vanuit de Verenigde Staten, om zo sneller nieuwe collecties in de winkel te krijgen. Die combinatie is een belangrijke factor voor het succes van onder andere H&M: hun klanten kunnen zo vaker een bezoekje aan de winkel brengen, zelfs bij een lager budget.

 

Om de overgang naar fast fashion te versoepelen is Abercrombie ook op zoek naar een nieuwe directeur voor Hollister, liefst iemand met ervaring in fast fashion.

 

Sluiting filialen

Hollister had vorig jaar een omzet van 2,1 miljard dollar (1,5 miljard euro), de helft van het volledige A&F-concern, maar ten opzichte van het vorige boekjaar daalde de vergelijkbare omzet wel met 14 procent. Abecrombie verwacht dan ook dat het dit jaar tussen zestig en zeventig winkels zal moeten sluiten in de Verenigde Staten, waarvan de meeste Hollister-filialen zullen zijn.

 

Door de mindere resultaten van Abercrombie & Fitch en Hollister is er ook wat rumoer ontstaan aan de top van het bedrijf. Investeringsmaatschappij Engaged Capital wil enkele veranderingen binnen de raad van bestuur, waaronder het ontslag van CEO Mike Jeffries. Die laatste is ondertussen al vervangen als voorzitter van de raad van bestuur, maar is nog steeds CEO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top