A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

Abercrombie & Fitch wil van zijn surfmerk Hollister een fast-fashionmerk maken. Zo moet het beter concurreren met rivalen zoals H&M, die de laatste tijd een flinke voorsprong nemen bij tieners.

Lagere prijs, meer collecties

De grootste verandering voor het merk zal een verlaging van de prijs zijn, die samengaat met meer bevoorrading vanuit de Verenigde Staten, om zo sneller nieuwe collecties in de winkel te krijgen. Die combinatie is een belangrijke factor voor het succes van onder andere H&M: hun klanten kunnen zo vaker een bezoekje aan de winkel brengen, zelfs bij een lager budget.

 

Om de overgang naar fast fashion te versoepelen is Abercrombie ook op zoek naar een nieuwe directeur voor Hollister, liefst iemand met ervaring in fast fashion.

 

Sluiting filialen

Hollister had vorig jaar een omzet van 2,1 miljard dollar (1,5 miljard euro), de helft van het volledige A&F-concern, maar ten opzichte van het vorige boekjaar daalde de vergelijkbare omzet wel met 14 procent. Abecrombie verwacht dan ook dat het dit jaar tussen zestig en zeventig winkels zal moeten sluiten in de Verenigde Staten, waarvan de meeste Hollister-filialen zullen zijn.

 

Door de mindere resultaten van Abercrombie & Fitch en Hollister is er ook wat rumoer ontstaan aan de top van het bedrijf. Investeringsmaatschappij Engaged Capital wil enkele veranderingen binnen de raad van bestuur, waaronder het ontslag van CEO Mike Jeffries. Die laatste is ondertussen al vervangen als voorzitter van de raad van bestuur, maar is nog steeds CEO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top