A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

A&F maakt van Hollister goedkoper fast-fashionmerk

Abercrombie & Fitch wil van zijn surfmerk Hollister een fast-fashionmerk maken. Zo moet het beter concurreren met rivalen zoals H&M, die de laatste tijd een flinke voorsprong nemen bij tieners.

Lagere prijs, meer collecties

De grootste verandering voor het merk zal een verlaging van de prijs zijn, die samengaat met meer bevoorrading vanuit de Verenigde Staten, om zo sneller nieuwe collecties in de winkel te krijgen. Die combinatie is een belangrijke factor voor het succes van onder andere H&M: hun klanten kunnen zo vaker een bezoekje aan de winkel brengen, zelfs bij een lager budget.

 

Om de overgang naar fast fashion te versoepelen is Abercrombie ook op zoek naar een nieuwe directeur voor Hollister, liefst iemand met ervaring in fast fashion.

 

Sluiting filialen

Hollister had vorig jaar een omzet van 2,1 miljard dollar (1,5 miljard euro), de helft van het volledige A&F-concern, maar ten opzichte van het vorige boekjaar daalde de vergelijkbare omzet wel met 14 procent. Abecrombie verwacht dan ook dat het dit jaar tussen zestig en zeventig winkels zal moeten sluiten in de Verenigde Staten, waarvan de meeste Hollister-filialen zullen zijn.

 

Door de mindere resultaten van Abercrombie & Fitch en Hollister is er ook wat rumoer ontstaan aan de top van het bedrijf. Investeringsmaatschappij Engaged Capital wil enkele veranderingen binnen de raad van bestuur, waaronder het ontslag van CEO Mike Jeffries. Die laatste is ondertussen al vervangen als voorzitter van de raad van bestuur, maar is nog steeds CEO.

Tags: