Alibaba trekt zijn aandeel in webshop Zulily op

Alibaba trekt zijn aandeel in webshop Zulily op

Internetgigant Alibaba heeft zijn participatie in het kapitaal van de Amerikaanse onlineretailer Zulily, die vooral op moeders en kinderen mikt, opgetrokken tot net geen 10%. Daar betaalden de Chinezen 56,2 miljoen dollar (net geen 50 miljoen euro) voor.

11,5 miljoen aandelen

Eerder had Alibaba al een kleinere participatie genomen in Zulily, dat sinds november 2013 op de Amerikaanse beurs noteert, en bezit nu 11,5 miljoen aandelen oftewel 9,3% van het kapitaal. De investering past in de plannen van Alibaba-oprichter Jack Ma om minder afhankelijk te worden van inkomsten uit de Chinese thuismarkt.

 

Zulily telde eind maart naar eigen zeggen 5 miljoen klanten die het voorbije jaar minstens één aankoop hadden verricht, dat zijn er 35% meer dan het jaar voordien. Toch heeft het bedrijf uit Seattle het niet gemakkelijk: na een ontgoochelend kwartaal moest Zulily vorige week nog zijn jaarprognoses verlagen, nu duidelijk is dat klanten minder loyaal zijn dan gehoopt en dat de groep met koopjes al bij al weinig extra omzet weet te genereren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top