Alibaba trekt zijn aandeel in webshop Zulily op | RetailDetail

Alibaba trekt zijn aandeel in webshop Zulily op

Alibaba trekt zijn aandeel in webshop Zulily op

Internetgigant Alibaba heeft zijn participatie in het kapitaal van de Amerikaanse onlineretailer Zulily, die vooral op moeders en kinderen mikt, opgetrokken tot net geen 10%. Daar betaalden de Chinezen 56,2 miljoen dollar (net geen 50 miljoen euro) voor.

11,5 miljoen aandelen

Eerder had Alibaba al een kleinere participatie genomen in Zulily, dat sinds november 2013 op de Amerikaanse beurs noteert, en bezit nu 11,5 miljoen aandelen oftewel 9,3% van het kapitaal. De investering past in de plannen van Alibaba-oprichter Jack Ma om minder afhankelijk te worden van inkomsten uit de Chinese thuismarkt.

 

Zulily telde eind maart naar eigen zeggen 5 miljoen klanten die het voorbije jaar minstens één aankoop hadden verricht, dat zijn er 35% meer dan het jaar voordien. Toch heeft het bedrijf uit Seattle het niet gemakkelijk: na een ontgoochelend kwartaal moest Zulily vorige week nog zijn jaarprognoses verlagen, nu duidelijk is dat klanten minder loyaal zijn dan gehoopt en dat de groep met koopjes al bij al weinig extra omzet weet te genereren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.