Amazon doet bod op Net-a-Porter

Amazon doet bod op Net-a-Porter

De Amerikaanse online retailer Amazon zou in gesprek zijn met luxeretailer Net-a-Porter rond een overname van het bedrijf. De gesprekken zouden zich wel nog in een vroeg stadium bevinden.

Duurste aankoop ooit

Volgens het Amerikaanse Forbes zou de overnameprijs lager liggen dan 2 miljard euro, wat desalniettemin toch de grootste aankoop ooit zou zijn van Amazon. Zowel Amazon als Net-a-Porter weigeren voorlopig commentaar te geven. Net-a-Porter is momenteel in handen van het Zwitserse Compagnie Financière Richemont.

 

Amazon is al langer op zoek naar een manier om ook succesvol te zijn op de luxemarkt: zo kocht het in 2006 de modewebsite Shopbop, waar het de focus legde op merkkleding, en in 2012 verklaarde Amazon dat het sterk ging investeren in luxemerken. Toch blijven klanten Amazon vooral linken aan snelle levering en lage prijzen.

 

Net-a-Porter werd in 2000 opgericht en haalde in zijn vorig boekjaar, dat eindigde op 29 maart 2014, een omzetstijging van 23 procent tot 770 miljoen euro. Wel werd er nog steeds een verlies gemaakt van bijna 20 miljoen euro, ook al was dat al een stuk minder dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met de Order Exchange Service een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in een stap een kledingstuk terugsturen en een nieuw in een andere maat krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top