American Apparel op rand van afgrond | RetailDetail

American Apparel op rand van afgrond

American Apparel op rand van afgrond

Het Amerikaanse modebedrijf American Apparel heeft bescherming tegen het faillissement aangevraagd, zodat het werk kan maken van een grote reorganisatie. Zo moeten de schulden hard worden teruggedrongen.

Grote negatieve waarde

95 procent van de schuldeisers gingen akkoord om de volgende zes maanden te werken aan de herstructurering. Momenteel heeft het bedrijf passiva van 411 miljoen dollar (365 miljoen euro), terwijl het zelf nog maar 250 miljoen dollar (220 miljoen euro) aan activa bezit. Daardoor heeft American Apparel een negatieve waarde van 161 miljoen dollar (145 miljoen euro). De herstructurering moet er voor zorgen dat de schulden terug dalen van 300 naar 135 miljoen dollar (260 naar 120 miljoen euro).

 

American Apparel zit al een vijftal jaar in moeilijkheden en het is nog verder bergaf gegaan sinds het ontslag van oprichter Dov Charney. Die eiste daarna ook nog een flinke schadevergoeding via de rechtbank. Het bedrijf maakte in de eerste helft van het jaar een verlies van 92,9 miljoen dollar (meer dan 80 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top