American Apparel wijst overnamebod af

American Apparel wijst overnamebod af

Het Amerikaanse modebedrijf American Apparel heeft een overnamebod van Irving Place Capital afgewezen omdat het veel te laag was. Het bod kwam kort nadat American Apparel zijn oprichter aan de kant schoof.

Niet de tijd om te verkopen

Officieel is het management van American Apparel het overnamebod nog aan het bekijken en voor januari wordt er eigenlijk geen beslissing verwacht. Toch zeggen bronnen aan Reuters dat het bod veel te laag is. American Apparel zegt ook helemaal niet op zoek te zijn naar een overnemer.

 

De bron zegt aan Reuters dat "dit de slechtst mogelijke tijd is om het bedrijf te verkopen, aangezien het op de rand staat van een ommekeer en het waarmaken van zijn echte waarde". American Apparel zal dan ook enkel een bod overwegen, als het vele malen hoger is dan het bod van Irving Place Capital. Dat bood ongeveer 50 procent meer dan de huidige aandelenkoers, goed voor een bod van ongeveer 200 miljoen euro.

 

Het bedrijf moet ook nog omgaan met de mogelijke gevolgen van het afscheid van oprichter Dov Charney. Hij heeft er mee gedreigd het bedrijf voor de rechter te slepen en een flinke opslagvergoeding te eisen. Hij heeft momenteel ook nog steeds 43 procent van de aandelen in handen, maar dat aandeel wordt beheerd door Standard General als onderpand voor een lening.

 

Toen het nieuws van het bod van Irving Place Capital naar buiten kwam, werd even gedacht dat Dov Charney zelf achter het bod zat en dat hij in ere zou hersteld worden als CEO, moest het bod aanvaard worden. Dat nieuws werd echter al snel ontkend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er momenteel met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top