American Apparel ziet mooie toekomst na faillissement

American Apparel ziet mooie toekomst na faillissement

Het Amerikaanse modebedrijf American Apparel hoopt dat het faillissement van het bedrijf het begin van een rooskleurige toekomst is: het bedrijf hoopt tegen 2018 opnieuw winst te maken, voor het eerst sinds 2009.

Contracten behouden

In 2020 wil de keten zelfs een nettowinst van 23,7 miljoen dollar (20 miljoen euro) boeken, waarmee het recordjaar 2007 overtroffen zou worden. Daarbij houdt het wel nog rekening met de aanhoudende problemen met oprichter en ex-CEO Dov Charney: die vraagt nog een fikse schadevergoeding van het bedrijf, wat een domper op de resultaten zou zijn voor American Apparel.

 

American Apparel wil ook de relaties met de huidige leveranciers en verhuurders verderzetten: het was immers niet de bedoeling van het faillissement om die contracten stop te zetten, maar wel om de druk van de hoge interesten waaronder American Apparel gebukt gaat te verminderen.

 

American Apparel had voor het faillissement een schuld van 145 miljoen dollar (130 miljoen euro). Die schuldeisers krijgen nu amper een miljoen dollar (900.000 euro) om onder hen te verdelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top