Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label

Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label

Modeontwerpster Ann Demeulemeester heeft aangekondigd dat ze haar eigen label verlaat "om nieuwe uitdagingen te creëren".

"Een nieuwe tijd"

"Er komt een nieuwe tijd aan, zowel voor mij als voor het merk Ann Demeulemeester. Het is nu een volwassen merk met zijn eigen identiteit en erfenis, dat klaar is om zonder mij te groeien", deelde de 54-jarige ontwerpster mee via een handgeschreven briefje.

 

"Ik wil het bedrijf bedanken en alle mensen die hard met mij hebben samengewerkt", schrijft ze in het Engels. "We hebben deze stap samen voorbereid en zij zijn er klaar voor om het merk verder uit te bouwen. Ik wil jullie met heel mijn hart bedanken voor het vertrouwen en de steun die jullie me gegeven hebben. Ik ben trots op wat we samen gerealiseerd hebben."

 

Afscheid in Parijs

In het briefje zegt de Antwerpse nog dat ze "klaar is om nieuwe uitdagingen te creëren", al laat ze daarbij niet in haar kaarten kijken. Op 28 februari trekt de ontwerpster wel nog naar Parijs om er haar laatste herfst- en wintercollectie voor mannen en vrouwen voor te stellen.

 

Of er een opvolger komt, is niet bekend. "'Ik kan zeggen dat we allemaal samen hebben gekozen om verder te gaan met hetzelfde team dat door Ann gevormd is", zegt Anne Chapelle, die sinds 1994 de zakelijke leiding van het label in handen heeft.

 

Ann Demeulemeester maakt deel uit van de 'Antwerpse zes' (met ook nog onder meer Dirk Bikkembergs, Dries Van Noten en Walter Vanbeirendonck) . Ze studeerde in 1981 af aan de Modeacademie van Antwerpen en won meteen daarna de Gouden Spoel als meest beloftevolle modeontwerper. In 1985 startte ze haar eigen modelabel, een jaar later volgde de internationale doorbraak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top