Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label | RetailDetail

Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label

Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label

Modeontwerpster Ann Demeulemeester heeft aangekondigd dat ze haar eigen label verlaat "om nieuwe uitdagingen te creëren".

"Een nieuwe tijd"

"Er komt een nieuwe tijd aan, zowel voor mij als voor het merk Ann Demeulemeester. Het is nu een volwassen merk met zijn eigen identiteit en erfenis, dat klaar is om zonder mij te groeien", deelde de 54-jarige ontwerpster mee via een handgeschreven briefje.

 

"Ik wil het bedrijf bedanken en alle mensen die hard met mij hebben samengewerkt", schrijft ze in het Engels. "We hebben deze stap samen voorbereid en zij zijn er klaar voor om het merk verder uit te bouwen. Ik wil jullie met heel mijn hart bedanken voor het vertrouwen en de steun die jullie me gegeven hebben. Ik ben trots op wat we samen gerealiseerd hebben."

 

Afscheid in Parijs

In het briefje zegt de Antwerpse nog dat ze "klaar is om nieuwe uitdagingen te creëren", al laat ze daarbij niet in haar kaarten kijken. Op 28 februari trekt de ontwerpster wel nog naar Parijs om er haar laatste herfst- en wintercollectie voor mannen en vrouwen voor te stellen.

 

Of er een opvolger komt, is niet bekend. "'Ik kan zeggen dat we allemaal samen hebben gekozen om verder te gaan met hetzelfde team dat door Ann gevormd is", zegt Anne Chapelle, die sinds 1994 de zakelijke leiding van het label in handen heeft.

 

Ann Demeulemeester maakt deel uit van de 'Antwerpse zes' (met ook nog onder meer Dirk Bikkembergs, Dries Van Noten en Walter Vanbeirendonck) . Ze studeerde in 1981 af aan de Modeacademie van Antwerpen en won meteen daarna de Gouden Spoel als meest beloftevolle modeontwerper. In 1985 startte ze haar eigen modelabel, een jaar later volgde de internationale doorbraak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.