Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label

Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label

Modeontwerpster Ann Demeulemeester heeft aangekondigd dat ze haar eigen label verlaat "om nieuwe uitdagingen te creëren".

"Een nieuwe tijd"

"Er komt een nieuwe tijd aan, zowel voor mij als voor het merk Ann Demeulemeester. Het is nu een volwassen merk met zijn eigen identiteit en erfenis, dat klaar is om zonder mij te groeien", deelde de 54-jarige ontwerpster mee via een handgeschreven briefje.

 

"Ik wil het bedrijf bedanken en alle mensen die hard met mij hebben samengewerkt", schrijft ze in het Engels. "We hebben deze stap samen voorbereid en zij zijn er klaar voor om het merk verder uit te bouwen. Ik wil jullie met heel mijn hart bedanken voor het vertrouwen en de steun die jullie me gegeven hebben. Ik ben trots op wat we samen gerealiseerd hebben."

 

Afscheid in Parijs

In het briefje zegt de Antwerpse nog dat ze "klaar is om nieuwe uitdagingen te creëren", al laat ze daarbij niet in haar kaarten kijken. Op 28 februari trekt de ontwerpster wel nog naar Parijs om er haar laatste herfst- en wintercollectie voor mannen en vrouwen voor te stellen.

 

Of er een opvolger komt, is niet bekend. "'Ik kan zeggen dat we allemaal samen hebben gekozen om verder te gaan met hetzelfde team dat door Ann gevormd is", zegt Anne Chapelle, die sinds 1994 de zakelijke leiding van het label in handen heeft.

 

Ann Demeulemeester maakt deel uit van de 'Antwerpse zes' (met ook nog onder meer Dirk Bikkembergs, Dries Van Noten en Walter Vanbeirendonck) . Ze studeerde in 1981 af aan de Modeacademie van Antwerpen en won meteen daarna de Gouden Spoel als meest beloftevolle modeontwerper. In 1985 startte ze haar eigen modelabel, een jaar later volgde de internationale doorbraak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top