Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label

Ann Demeulemeester stapt op bij haar eigen label

Modeontwerpster Ann Demeulemeester heeft aangekondigd dat ze haar eigen label verlaat "om nieuwe uitdagingen te creëren".

"Een nieuwe tijd"

"Er komt een nieuwe tijd aan, zowel voor mij als voor het merk Ann Demeulemeester. Het is nu een volwassen merk met zijn eigen identiteit en erfenis, dat klaar is om zonder mij te groeien", deelde de 54-jarige ontwerpster mee via een handgeschreven briefje.

 

"Ik wil het bedrijf bedanken en alle mensen die hard met mij hebben samengewerkt", schrijft ze in het Engels. "We hebben deze stap samen voorbereid en zij zijn er klaar voor om het merk verder uit te bouwen. Ik wil jullie met heel mijn hart bedanken voor het vertrouwen en de steun die jullie me gegeven hebben. Ik ben trots op wat we samen gerealiseerd hebben."

 

Afscheid in Parijs

In het briefje zegt de Antwerpse nog dat ze "klaar is om nieuwe uitdagingen te creëren", al laat ze daarbij niet in haar kaarten kijken. Op 28 februari trekt de ontwerpster wel nog naar Parijs om er haar laatste herfst- en wintercollectie voor mannen en vrouwen voor te stellen.

 

Of er een opvolger komt, is niet bekend. "'Ik kan zeggen dat we allemaal samen hebben gekozen om verder te gaan met hetzelfde team dat door Ann gevormd is", zegt Anne Chapelle, die sinds 1994 de zakelijke leiding van het label in handen heeft.

 

Ann Demeulemeester maakt deel uit van de 'Antwerpse zes' (met ook nog onder meer Dirk Bikkembergs, Dries Van Noten en Walter Vanbeirendonck) . Ze studeerde in 1981 af aan de Modeacademie van Antwerpen en won meteen daarna de Gouden Spoel als meest beloftevolle modeontwerper. In 1985 startte ze haar eigen modelabel, een jaar later volgde de internationale doorbraak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top