Antwerps modemerk Gigue mikt op Europa met webshop

Antwerps modemerk Gigue mikt op Europa met webshop

Het Antwerpse modemerk Gigue heeft een Europese webwinkel geopend, die dezelfde collecties zal verkopen als de eigen winkels - en dat tegen dezelfde prijzen. Daarnaast komt er ook heel wat extra content.

"Logisch vervolg"

Gigue wordt momenteel al verkocht in een aantal eigen winkels, shop-in-shops en meer dan honderd multibrandwinkels. Met de opening van de online winkel zegt het merk "tegemoet te komen aan de vraag van de klant". Wie een bestelling plaatst op de website van Gigue zal zijn pakje binnen 1 tot 2 dagen aan huis geleverd krijgen.

 

Daarnaast komt er ook extra informatie op de pagina over de werking achter de schermen, zoals 'making of'-reportages en interviews met designers. "Drie maanden geleden hebben we onze Facebookpagina gelanceerd", vertelt Audrey Wyckmans, de vrouw achter Gigue. "Door het enorme succes ervan was het voor ons meteen duidelijk dat onze klanten nog meer informatie willen over de wereld van Gigue, onze collecties... [...] De webshop is hier dan ook een logische vervolg op."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top