Armin Fichtel nieuwe CEO van s.Oliver

Armin Fichtel nieuwe CEO van s.Oliver

Armin Fichtel is de nieuwe CEO van kledingmerk s.Oliver. Hij volgt in die functie Reiner Pichler op, die einde deze maand het bedrijf zal verlaten.

Al jaren ervaring binnen het bedrijf

Tussen 2000 en 2003 en een tweede keer sinds 2010 was Fichtel al actief binnen s.Oliver als CEO van het merk Comma. Van 2004 tot 2009 was hij CEO bij Basler. Hij zal nu zijn functie bij Comma gaan combineren met die bij s.Oliver.

 

Zijn voorganger Pichler was nog maar sinds januari 2014 aan de slag bij het Duitse bedrijf, maar vertrekt nu omwille van een meningsverschil. In zijn periode bij het bedrijf ontwikkelde hij een nieuwe strategie voor het merk, waarbij elk sublabel een nieuwe naam kreeg.

 

Zo zal Triangle vanaf de herfst- en wintercollectie van 2015 als een zelfstandig label door het leven gaan, in plaats van als onderdeel van S.Oliver. "Het is een logische stap voor Triangle en een belangrijk signaal naar de markt," zegt Pichler.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top