Armin Fichtel nieuwe CEO van s.Oliver | RetailDetail

Armin Fichtel nieuwe CEO van s.Oliver

Armin Fichtel nieuwe CEO van s.Oliver

Armin Fichtel is de nieuwe CEO van kledingmerk s.Oliver. Hij volgt in die functie Reiner Pichler op, die einde deze maand het bedrijf zal verlaten.

Al jaren ervaring binnen het bedrijf

Tussen 2000 en 2003 en een tweede keer sinds 2010 was Fichtel al actief binnen s.Oliver als CEO van het merk Comma. Van 2004 tot 2009 was hij CEO bij Basler. Hij zal nu zijn functie bij Comma gaan combineren met die bij s.Oliver.

 

Zijn voorganger Pichler was nog maar sinds januari 2014 aan de slag bij het Duitse bedrijf, maar vertrekt nu omwille van een meningsverschil. In zijn periode bij het bedrijf ontwikkelde hij een nieuwe strategie voor het merk, waarbij elk sublabel een nieuwe naam kreeg.

 

Zo zal Triangle vanaf de herfst- en wintercollectie van 2015 als een zelfstandig label door het leven gaan, in plaats van als onderdeel van S.Oliver. "Het is een logische stap voor Triangle en een belangrijk signaal naar de markt," zegt Pichler.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.