Augustusverkoop stuwt Hennes & Mauritz vooruit

Augustusverkoop stuwt Hennes & Mauritz vooruit

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz heeft een sterke maand augustus 2013 achter de rug. De vergelijkbare verkoop lag er 4% hoger dan in dezelfde maand van 2012. Voor het volledige kwartaal bedroeg de stijging 2%.

Groei vooral door meer winkels

In totaal lagen de verkoopcijfers in augustus zelfs 14% boven die van 2012, maar dat kwam vooral door een uitbreiding van het verkoopnetwerk. Eind vorige maand telde dit immers al 2.964 winkels, tegenover 2.629 een jaar eerder.

 

De sterke vooruitgang wordt verder onder meer toegeschreven aan de late zomer. Daardoor werden in augustus alsnog zomerkleren gekocht, terwijl shoppers anders in augustus al eens wachten op de herfst.

 

De sterke augustusmaand zorgde er ook voor dat Hennes & Mauritz over het derde trimester van zijn boekjaar 2012/2013 alsnog kan uitpakken met een stijging van de omzet (zonder btw) met 11% tot 32,040 miljard Zweedse kroon, of omgerekend 3,68 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top