Augustusverkoop stuwt Hennes & Mauritz vooruit | RetailDetail

Augustusverkoop stuwt Hennes & Mauritz vooruit

Augustusverkoop stuwt Hennes & Mauritz vooruit

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz heeft een sterke maand augustus 2013 achter de rug. De vergelijkbare verkoop lag er 4% hoger dan in dezelfde maand van 2012. Voor het volledige kwartaal bedroeg de stijging 2%.

Groei vooral door meer winkels

In totaal lagen de verkoopcijfers in augustus zelfs 14% boven die van 2012, maar dat kwam vooral door een uitbreiding van het verkoopnetwerk. Eind vorige maand telde dit immers al 2.964 winkels, tegenover 2.629 een jaar eerder.

 

De sterke vooruitgang wordt verder onder meer toegeschreven aan de late zomer. Daardoor werden in augustus alsnog zomerkleren gekocht, terwijl shoppers anders in augustus al eens wachten op de herfst.

 

De sterke augustusmaand zorgde er ook voor dat Hennes & Mauritz over het derde trimester van zijn boekjaar 2012/2013 alsnog kan uitpakken met een stijging van de omzet (zonder btw) met 11% tot 32,040 miljard Zweedse kroon, of omgerekend 3,68 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top