Augustusverkoop stuwt Hennes & Mauritz vooruit | RetailDetail

Augustusverkoop stuwt Hennes & Mauritz vooruit

Augustusverkoop stuwt Hennes & Mauritz vooruit

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz heeft een sterke maand augustus 2013 achter de rug. De vergelijkbare verkoop lag er 4% hoger dan in dezelfde maand van 2012. Voor het volledige kwartaal bedroeg de stijging 2%.

Groei vooral door meer winkels

In totaal lagen de verkoopcijfers in augustus zelfs 14% boven die van 2012, maar dat kwam vooral door een uitbreiding van het verkoopnetwerk. Eind vorige maand telde dit immers al 2.964 winkels, tegenover 2.629 een jaar eerder.

 

De sterke vooruitgang wordt verder onder meer toegeschreven aan de late zomer. Daardoor werden in augustus alsnog zomerkleren gekocht, terwijl shoppers anders in augustus al eens wachten op de herfst.

 

De sterke augustusmaand zorgde er ook voor dat Hennes & Mauritz over het derde trimester van zijn boekjaar 2012/2013 alsnog kan uitpakken met een stijging van de omzet (zonder btw) met 11% tot 32,040 miljard Zweedse kroon, of omgerekend 3,68 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.