Authentic Brands Group koopt schoenmerk Tretorn | RetailDetail

Authentic Brands Group koopt schoenmerk Tretorn

Authentic Brands Group koopt schoenmerk Tretorn

De Authentic Brands Group heeft Tretorn, vroeger bekend een bekend merk van tennisschoenen, overgenomen van Puma. Authentic Brands Group heeft al een reeks bekende merken in handen.

Nog overnameplannen

Met deze overname heeft Authentic Brands Group al drie overnames gedaan op korte tijd: in juni kocht het lingeriemerk Frederick's of Hollywood en in april kwam ook het vrouwenlabel Jones New York al in hun handen. Met die aankopen heeft de groep nu een omzet van bijna 5 miljard dollar (4,5 miljard euro). De bekendste naam is Juicy Couture, maar de merken van de groep variëren doorheen zowat alle markten.

 

ABG zou dit jaar trouwens nog plannen hebben, waaronder de overname van Martha Stewart Living, dat alle licenties van de tv-persoonlijkheid beheert. Zo beheert ABG ook al de licenties van beroemdheden als Elvis Presley en Marilyn Monroe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.