Authentic Brands Group koopt schoenmerk Tretorn | RetailDetail

Authentic Brands Group koopt schoenmerk Tretorn

Authentic Brands Group koopt schoenmerk Tretorn

De Authentic Brands Group heeft Tretorn, vroeger bekend een bekend merk van tennisschoenen, overgenomen van Puma. Authentic Brands Group heeft al een reeks bekende merken in handen.

Nog overnameplannen

Met deze overname heeft Authentic Brands Group al drie overnames gedaan op korte tijd: in juni kocht het lingeriemerk Frederick's of Hollywood en in april kwam ook het vrouwenlabel Jones New York al in hun handen. Met die aankopen heeft de groep nu een omzet van bijna 5 miljard dollar (4,5 miljard euro). De bekendste naam is Juicy Couture, maar de merken van de groep variëren doorheen zowat alle markten.

 

ABG zou dit jaar trouwens nog plannen hebben, waaronder de overname van Martha Stewart Living, dat alle licenties van de tv-persoonlijkheid beheert. Zo beheert ABG ook al de licenties van beroemdheden als Elvis Presley en Marilyn Monroe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top