Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC | RetailDetail

Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC

Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC

Sinds vandaag ligt bij JBC een collectie van 20 kledingstukken van de hand van zangeres Axelle Red. Meer nog dan de collectie springt vooral de lanceringscampagne in het oog: er kwam zelfs een virtuele 360°-catwalk bij kijken.

"Carte blanche"

Axelle Red staat bekend om haar passie voor mode, zeker sinds de tentoonstelling van haar eigen "museale garderobe van Belgische ontwerpers" (het zijn haar eigen woorden) in het Modemuseum Hasselt een recordaantal bezoekers op de been bracht.

 

"Ik recycleer en hercombineer stukken op oneindig veel manieren tot het geheel beantwoordt aan de sfeer waar ik in zit. Ik was 16 toen ik mijn eerste baljurk ontwierp en liet maken door een naaister. Het was dus bijna een evidentie dat ik ooit een kledinglijn zou tekenen. Ik heb altijd gewacht op het juiste moment."


"Toen ik van JBC hoorde dat ik carte blanche kreeg, heb ik geen minuut getwijfeld. Ik kon mijn eigen stijl behouden én delen met alle fashionista's en mensen die er goed willen uitzien. Wat wil je nog meer als artiest?"

 

Op en top Belgisch

Dat JBC bovendien een op en top Belgisch familiebedrijf is, vormde een extra pluspunt voor de zangeres: "Ik ben namelijk een zeer grote fan van Belgische ontwerpers. We mogen in dit land oprecht trots zijn op onze creativiteit en inventiviteit op gebied van mode."

 

"We hebben Axelle Red gekozen omwille van haar authenticiteit", zegt Bart Claes, CEO van JBC. "We streven er altijd naar om te werken met authentieke mensen. Bovendien is Axelle Red ook nationaal bekend, dit was voor ons zeker een doorslaggevende factor om haar een collectie te laten ontwerpen."

 

Unieke lanceringscampagne

Die collectie werd gisteren in de AED Studios in Lint voorgesteld tijdens een uniek event. De beelden voor de modeshow werden gefilmd op Route 66 in de buurt van Los Angeles en getoond in de Barco Virtual World, op een scherm van 90 meter in het rond. Dat zorgde ervoor dat de aanwezige journalisten, JBC-klanten, medewerkers en vrienden van Axelle Red als het ware mee in de woestijn stonden.

 

"Axelle Red heeft de lat hoog gelegd met haar collectie, wij vonden het cruciaal om hetzelfde te doen voor de tv-spot en het lanceringsevent", zegt marketinghoofd Evelyne Talpe. "We wilden echt de collectie tonen op een virtuele 360°-catwalk. Daarvoor hebben we ons met een professioneel team omringd. Negen camera's filmden tegelijkertijd vanuit één centraal punt om de omgeving in 360 graden in beeld te kunnen brengen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.