Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC

Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC

Sinds vandaag ligt bij JBC een collectie van 20 kledingstukken van de hand van zangeres Axelle Red. Meer nog dan de collectie springt vooral de lanceringscampagne in het oog: er kwam zelfs een virtuele 360°-catwalk bij kijken.

"Carte blanche"

Axelle Red staat bekend om haar passie voor mode, zeker sinds de tentoonstelling van haar eigen "museale garderobe van Belgische ontwerpers" (het zijn haar eigen woorden) in het Modemuseum Hasselt een recordaantal bezoekers op de been bracht.

 

"Ik recycleer en hercombineer stukken op oneindig veel manieren tot het geheel beantwoordt aan de sfeer waar ik in zit. Ik was 16 toen ik mijn eerste baljurk ontwierp en liet maken door een naaister. Het was dus bijna een evidentie dat ik ooit een kledinglijn zou tekenen. Ik heb altijd gewacht op het juiste moment."


"Toen ik van JBC hoorde dat ik carte blanche kreeg, heb ik geen minuut getwijfeld. Ik kon mijn eigen stijl behouden én delen met alle fashionista's en mensen die er goed willen uitzien. Wat wil je nog meer als artiest?"

 

Op en top Belgisch

Dat JBC bovendien een op en top Belgisch familiebedrijf is, vormde een extra pluspunt voor de zangeres: "Ik ben namelijk een zeer grote fan van Belgische ontwerpers. We mogen in dit land oprecht trots zijn op onze creativiteit en inventiviteit op gebied van mode."

 

"We hebben Axelle Red gekozen omwille van haar authenticiteit", zegt Bart Claes, CEO van JBC. "We streven er altijd naar om te werken met authentieke mensen. Bovendien is Axelle Red ook nationaal bekend, dit was voor ons zeker een doorslaggevende factor om haar een collectie te laten ontwerpen."

 

Unieke lanceringscampagne

Die collectie werd gisteren in de AED Studios in Lint voorgesteld tijdens een uniek event. De beelden voor de modeshow werden gefilmd op Route 66 in de buurt van Los Angeles en getoond in de Barco Virtual World, op een scherm van 90 meter in het rond. Dat zorgde ervoor dat de aanwezige journalisten, JBC-klanten, medewerkers en vrienden van Axelle Red als het ware mee in de woestijn stonden.

 

"Axelle Red heeft de lat hoog gelegd met haar collectie, wij vonden het cruciaal om hetzelfde te doen voor de tv-spot en het lanceringsevent", zegt marketinghoofd Evelyne Talpe. "We wilden echt de collectie tonen op een virtuele 360°-catwalk. Daarvoor hebben we ons met een professioneel team omringd. Negen camera's filmden tegelijkertijd vanuit één centraal punt om de omgeving in 360 graden in beeld te kunnen brengen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Ralph Lauren doet beter dan verwachtingen

08/08/2017

Modehuis Ralph Lauren heeft er een sterk eerste kwartaal opzitten: zowel op vlak van omzet als op vlak van winst wist het de verwachtingen van analisten te overtreffen. Een jaar eerder werd er nog een fors verlies geleden.

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look

08/08/2017

De Britse modeketen New Look heeft er een slecht eerste kwartaal opzitten. Zo viel de omzet met meer dan vier procent terug, terwijl de aangepaste EBITDA een tik van meer dan 35% kreeg.

ING moet schadevergoeding aan Foot Locker

07/08/2017

De Nederlandse ING Bank moet de Nederlandse en Europese tak van Foot Locker een schadevergoeding van 300.000 euro betalen. Dat heeft een rechter beslist nadat Foot Locker in 2015 voor 1,8 miljoen euro werd opgelicht.

Asics opent grootste winkel in Londen

04/08/2017

Sportmerk Asics heeft in Londen een nieuwe flagshipstore geopend: meteen de grootste winkel van het merk ter wereld. De nieuwe winkel in Regent Street brengt voor het eerste de vier verschillende labels van het merk samen.

Back to top