Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC

Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC

Sinds vandaag ligt bij JBC een collectie van 20 kledingstukken van de hand van zangeres Axelle Red. Meer nog dan de collectie springt vooral de lanceringscampagne in het oog: er kwam zelfs een virtuele 360°-catwalk bij kijken.

"Carte blanche"

Axelle Red staat bekend om haar passie voor mode, zeker sinds de tentoonstelling van haar eigen "museale garderobe van Belgische ontwerpers" (het zijn haar eigen woorden) in het Modemuseum Hasselt een recordaantal bezoekers op de been bracht.

 

"Ik recycleer en hercombineer stukken op oneindig veel manieren tot het geheel beantwoordt aan de sfeer waar ik in zit. Ik was 16 toen ik mijn eerste baljurk ontwierp en liet maken door een naaister. Het was dus bijna een evidentie dat ik ooit een kledinglijn zou tekenen. Ik heb altijd gewacht op het juiste moment."


"Toen ik van JBC hoorde dat ik carte blanche kreeg, heb ik geen minuut getwijfeld. Ik kon mijn eigen stijl behouden én delen met alle fashionista's en mensen die er goed willen uitzien. Wat wil je nog meer als artiest?"

 

Op en top Belgisch

Dat JBC bovendien een op en top Belgisch familiebedrijf is, vormde een extra pluspunt voor de zangeres: "Ik ben namelijk een zeer grote fan van Belgische ontwerpers. We mogen in dit land oprecht trots zijn op onze creativiteit en inventiviteit op gebied van mode."

 

"We hebben Axelle Red gekozen omwille van haar authenticiteit", zegt Bart Claes, CEO van JBC. "We streven er altijd naar om te werken met authentieke mensen. Bovendien is Axelle Red ook nationaal bekend, dit was voor ons zeker een doorslaggevende factor om haar een collectie te laten ontwerpen."

 

Unieke lanceringscampagne

Die collectie werd gisteren in de AED Studios in Lint voorgesteld tijdens een uniek event. De beelden voor de modeshow werden gefilmd op Route 66 in de buurt van Los Angeles en getoond in de Barco Virtual World, op een scherm van 90 meter in het rond. Dat zorgde ervoor dat de aanwezige journalisten, JBC-klanten, medewerkers en vrienden van Axelle Red als het ware mee in de woestijn stonden.

 

"Axelle Red heeft de lat hoog gelegd met haar collectie, wij vonden het cruciaal om hetzelfde te doen voor de tv-spot en het lanceringsevent", zegt marketinghoofd Evelyne Talpe. "We wilden echt de collectie tonen op een virtuele 360°-catwalk. Daarvoor hebben we ons met een professioneel team omringd. Negen camera's filmden tegelijkertijd vanuit één centraal punt om de omgeving in 360 graden in beeld te kunnen brengen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top