Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC

Axelle Red nieuwste gastdesigner voor JBC

Sinds vandaag ligt bij JBC een collectie van 20 kledingstukken van de hand van zangeres Axelle Red. Meer nog dan de collectie springt vooral de lanceringscampagne in het oog: er kwam zelfs een virtuele 360°-catwalk bij kijken.

"Carte blanche"

Axelle Red staat bekend om haar passie voor mode, zeker sinds de tentoonstelling van haar eigen "museale garderobe van Belgische ontwerpers" (het zijn haar eigen woorden) in het Modemuseum Hasselt een recordaantal bezoekers op de been bracht.

 

"Ik recycleer en hercombineer stukken op oneindig veel manieren tot het geheel beantwoordt aan de sfeer waar ik in zit. Ik was 16 toen ik mijn eerste baljurk ontwierp en liet maken door een naaister. Het was dus bijna een evidentie dat ik ooit een kledinglijn zou tekenen. Ik heb altijd gewacht op het juiste moment."


"Toen ik van JBC hoorde dat ik carte blanche kreeg, heb ik geen minuut getwijfeld. Ik kon mijn eigen stijl behouden én delen met alle fashionista's en mensen die er goed willen uitzien. Wat wil je nog meer als artiest?"

 

Op en top Belgisch

Dat JBC bovendien een op en top Belgisch familiebedrijf is, vormde een extra pluspunt voor de zangeres: "Ik ben namelijk een zeer grote fan van Belgische ontwerpers. We mogen in dit land oprecht trots zijn op onze creativiteit en inventiviteit op gebied van mode."

 

"We hebben Axelle Red gekozen omwille van haar authenticiteit", zegt Bart Claes, CEO van JBC. "We streven er altijd naar om te werken met authentieke mensen. Bovendien is Axelle Red ook nationaal bekend, dit was voor ons zeker een doorslaggevende factor om haar een collectie te laten ontwerpen."

 

Unieke lanceringscampagne

Die collectie werd gisteren in de AED Studios in Lint voorgesteld tijdens een uniek event. De beelden voor de modeshow werden gefilmd op Route 66 in de buurt van Los Angeles en getoond in de Barco Virtual World, op een scherm van 90 meter in het rond. Dat zorgde ervoor dat de aanwezige journalisten, JBC-klanten, medewerkers en vrienden van Axelle Red als het ware mee in de woestijn stonden.

 

"Axelle Red heeft de lat hoog gelegd met haar collectie, wij vonden het cruciaal om hetzelfde te doen voor de tv-spot en het lanceringsevent", zegt marketinghoofd Evelyne Talpe. "We wilden echt de collectie tonen op een virtuele 360°-catwalk. Daarvoor hebben we ons met een professioneel team omringd. Negen camera's filmden tegelijkertijd vanuit één centraal punt om de omgeving in 360 graden in beeld te kunnen brengen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top